Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
04. maj 2020 - 12:15 Der er 7 kommentarer

Geninstallere summasummarum

Hej.

Jeg har en backup af mit summasummarum program (version 4.2.2).

Jeg har hele mappen med installationsfil og diverse andre filer fra en tidligere installation. Ved en fejl er programmet blevet slettet fra min pc, og jeg skal derfor have det geninstalleret igen. Tidligere kunne jeg bare køre filen fra maillen, og så virkede igen, men nu beder programmet om kunden nr eller licens. Når jeg indtaster kunden nr., kan programmet ikke aktivere. Visma supporter ikke programmet længere.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan kickstarte programmet igen?
Avatar billede KHN Guru
04. maj 2020 - 14:31 #2
Er det dette link du har været inde på?
https://www.visma.dk/software/regnskabsprogram/summasummarum/
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. maj 2020 - 14:46 #3
Har du mulighed for at gå tilbage til et gendannelses punkt før sletningen.?

Eller har du en backup  at falde tilbage på ? Macrium reflection eller lignende..
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
04. maj 2020 - 16:29 #4
Tak for jeres svar.

Jeg har ikke hentet programmet via visma.com, da jeg selv havde en backup. Jeg har backup af hele mappen som programmet lå i, inkl. exe filen, forskellige DAT filer, KTP filer, MMS filer, mv.

Herudover har jeg også backup af selve regnskabet, men i første omgang kan jeg ikke få programmet igang uden aktivering.
Avatar billede puren Ekspert
04. maj 2020 - 19:17 #5
tro ikke du kan få aktivert programmet mere da visma har lukket og slukket for programmet så de har sikkert også slukket for de server der styre aktiveringen
Avatar billede col Praktikant
10. maj 2020 - 18:24 #6
Hej!
Jeg har samme problemstilling som Dennis, men har sat kryds i at jeg vil prøve programmet i 45 dage. Jeg mener, at kunne huske, at man stadig kan bruge programmet efter de 45 dage. Jeg tror ikke, Visma kan gå ind og lukke programmet?
Jeg satser på at det virker efter de 45 dage, men printer måske lidt ud 1 dag før.
Hilsen
Christian
Avatar billede puren Ekspert
11. maj 2020 - 14:19 #7
6# Visma kan gå ind og lukke programmet?
har svært ved at se hvorfor de ikke skulle kunne gøre det