Avatar billede 450025 Ekspert
09. maj 2020 - 17:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

I- korn er låst på skrivebordet. (Desktop)

Jeg beklager språket mitt - er inne låst nå Karantene og ingen kan hjelpe meg alt er jo stengt  Sorry

Win10. Har ingen forklaring på hvordan dette oppstod – jeg har dem vanlige I-Korn jeg bruker hver dag - dem fungere fint uten problem. også nå.

Men under dem igjen lå der andre I- Korn ikke dem samme  derfor oppdaget jeg dette –  trenger en løsning på dette.

De som lå under er låst - får ikke slettet eller flyttet dem.  (Se bilde ) dette bilde      https://ibb.co/mBDZbfg
Jeg finner ikke noen løsning på nett – Gjenopprett til tidligere nei igen løsning det – tenker kan en oppdatering ha gjort dette jeg vet ikke? Har den siste oppdatering også.
Vil en  en  Re- installering  løse oppgaven bare en tanke det -  Er der noen som kan hjelpe meg . Takk. i så fall..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2020 - 18:50 #1
Hej Arne. Har du prøvet at slette fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede 450025 Ekspert
09. maj 2020 - 19:18 #2
Nei 22o661 jeg har ikke det nå er jeg tratt sliten også får prøve i morgen klokken er alt 24.30 straks og det har vert en tøff dag.
Beklager dette Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2020 - 19:57 #3
Det er bare i orden :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 06:19 #4
Har set på dit billede igen. Du mangler helt ikoner i proceslinjen ikke?
Har du kommet til at køre tablet tilstand?
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027960/windows-10-turn-tablet-mode-on-or-off
Hvis ikke, prøv at køre disse kommandoer igennem:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 10:50 #5
Hei endelig er jeg her igjen startet så fint så forsvant Nettet har vert borte i flere timer nå derfor høre du ikke noe fra meg.
Jeg får prøve nå da. om det funker.Takk for svar fra deg – jeg prøver dette nå –
Tablett er av - Jeg Kjøre ikke Tablett.

1. Tryk på WindowsTasten + X              Ja det var greit har gjort dette
2. Vælg Windows Powershell (Admin)  ok nok nytt for meg men det funka fint så langt.
3. Kopier nå følgende kommandoer ind:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth    Også gjort dette - lima inn - der har den stått og blinka i ca 10 minutter  så  forsvant internett - 10 min var sikker lav fremdrift på nett  målte ikke.– og da stoppet alt her nå i flere timer.

Nå får jeg vel starte på nytt igjen når nettet er ok. Jeg har disse tre her. 1 -  2 - 3
4. Vent på dem er færdig med hver linje. Ok.    (det er vel en klargjøring for  skanning)    tid har jeg nok av.
5. Herefter indsætter du      sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.  Flott oppskrift.
Det svaret får du senere bare Nettet holder -    en ting til i samme slengen nå er Papirkurven også borte den  heller viker ikke mere.

Jeg gjenter den oppskrift  - Grunn er så også andre som blir ute for dette en gang kan dra nytte av dette det er jo et mål bare det. Takk 220661.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 13:20 #6
Dette her frykker jeg blir minst 25 poster -  jeg trenger lidt mer forklaring  du la ved denne her  https://ibb.co/xXWZnh3 det vil ta et døgn for meg det?

Vil man klare det på 8 timer i strek vet ikke hva feil jeg gjør her - da gir jeg opp.
Nå har det blinka snart 30 minutter her - gjør jeg feil ok da - må nok få lidt dra hjelp. få lidt hjelp her -  denne skal limes inn men hvordan  Er der program på computeren som bremser..
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 14:34 #7
Prøv bare at køre sfc /scannow med Powershell
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 14:51 #8
Takk jeg forstår skal prøve det du forteller her,
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 16:34 #9
Nå har jeg skannet  og kjørt i nesten 2 timer her og der er ikke noen forandringer
i hele tatt -  noe må gjøres men Hva. Gjetning vil en Ren innstal løse oppgaven.
Er der noe program som stenger for    Windows Power Shell (Admin)
Se Skjermbilde om det hjelper eller gir svar på noe vert jeg jo ikke. Arne.
https://ibb.co/fGZwzPf
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 16:44 #10
Hvad får du at vide når du prøver at slette ikoner.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 16:54 #11
Har du kun den samme bruger profil på pc?
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 17:24 #12
Jeg bruker kun denne computeren - har Microsoft konto også - den er ikke låst er parlkert på kontoret - her ser du mitt skrivebord - alle dei I -korn du ser virker normalt
men under dem er der et dødt I-Korn  som ikke forsvinner.
Papirkurven er der også men ikke Aktiv - jeg kan slette om jeg må - men hvor det da tar veien aner jeg ikke.
Jeg sitter lidt pånåler nå vi er oppe i 12 poster - og har ikke kommet noen vei enda?
Dataen virker fint Rask også - hvis du syntes jeg har lite på skrive bordet er det korrekt jeg bruker Skyen til det meste kanskje mer en mange andre.
Profil Svar ja har kun den samme.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. maj 2020 - 17:29 #13
https://ibb.co/fGZwzPf      Sorry jeg glemte denne jeg er sliten nå å lei snart -
få av sted en post før sengetid her  den blir raskt 23.00 nå god natt.
Avatar billede KHN Guru
10. maj 2020 - 20:18 #14
Hej Arne, du kan prøve at følge vejledningen i dette link:
https://support.microsoft.com/nb-no/help/17590/automatically-diagnose-and-repair-windows-file-and-folder-problems
for at se om det løser problemet - ellers prøv at tilslutte en anden mus for at udelukke, at det er musen der ikke virker som den skal.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 22:27 #15
hvis du skriver skrivebord i søg har du dem også der dobbelt op?
Avatar billede 450025 Ekspert
11. maj 2020 - 03:56 #16
Tilstands Rapport:  (Den er lang men jeg må fortelle tilstand i dag)
Hvordan oppføre Computeren seg ved oppstart - det tar lidt tid. Og kan rettes ikke noe problem nå  Bare nevner dette om det har betydning...

Skype – malwarebyttes  skanner ok ingen feil.  Nye EDGE kommer også opp jeg hater den slår den av ser ingen nytteverdi i den. Den klare å åpne nettbank + computerworld det er alt jeg bruker den til.

Google er min Standart Nettleser epost ok -  skrive i mail ubrukelig  tekst forsvinner elendig hukommelse Pensjonist? -  Erstatning er Word den fungere 100%  Google klare ikke Nettbank - Digital Postkasse og ikke computerword
OG DET ER MIN FEIL – den er blokkert via Adblock Plus - Dem klare ikke å løse oppgaven og åpne opp hvorfor vet ikke.    (tenker gidder ikke)

Jeg har ønske om og fjerne Google gå over til Firefox som Nettleser jeg har logget inn – Den virker rask og klare flere ting jeg trenger i hverdagen.    Nettbank – computerword – Digital post Norge –  (Google og EDGE klare ikke dette så derfor vil jeg flytte over til Firefox

Jeg fikk dette av KHN Takk til deg - det gjorde kun len iten forandring – Papirkurven ble Aktiv igjen ellers idet til ngen nytte?

Skrivebordet er enkelt    https://ibb.co/m4tS2S3    alle i-korn er låst og kan å kan ikke åpnes eller fjernes -    https://ibb.co/Hx10MMy    disse I-korn er Aktive .
Dem  I-korn brukes til å dekke over alle Døde I-korn jeg har og livet går videre .

Fikk god hjelp av 220661 som alltid men ga opp  Power Shell (admin) f det funket ikke  et Skanne program  vist -    om jeg brukte 1 hel dag kom jeg ikke i mål.
hvorfor aner ikke det. hvorfor aner ikke det.
Ikorn på oppgavelinjen er alle Aktive. og fungere fint. Jeg har ikke noen løsning Gjenopprett til tidligere hjalp ikke - har siste oppdateri9ng også - computer er Rask i jobb ellers - er inne på tanken med re innstalering om det er løsning vet jeg ikke?
Jeg selv er eneste som bruker computeren - har Microsoft konto - ikke låst ved oppstart vil ikke ha dette - alle fliser er fjernet. Kommer ikke på mere men spør gjerne om i har en Tanke
Konklusjon:
Nettleser ønsker over tid den skal bi min Standart Nettleser.
EDGE kan ikke fjernes men for meg Søppel fra Microsoft.
Google skal fjernes når alt er ferdig og oppdatert Har plass i søppeldunken for den er åpen nå.
Og så må jeg lære og bruke MIN LØSNING for alt som ikke blir løst - et merkelig navn egenlig jeg har ikke turt bruke denne. har bare sagt Takk for hjelpen men også det er et språk problem for andre. Til Dere ha en fin dag.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. maj 2020 - 10:27 #17
Jeg må få hjelp om noen som kan  jeg er het oppgitt ja - og nei men jeg prøver?

Den første posten i dag var sendt – jeg fortsette med jobben her  gjør ingen endringer – Skriv på Word flere poster  hadde på musikk til arbeidet – så ble der brått stille lyd var borte - prøvde alt ingen Lyd.

Eneste en Gjenoppretning – lyd fortsatt borte –  (det løste seg ikke får sjekke siden)

Gjenoppret var godtatt  da oppdaget jeg at I-korn hadde endres derfor et helt nytt klipp    https://ibb.co/wYD6Py4    og der er der I-Korn som kan Aktiveres andre fungere ikke der har jeg  forklart  på Klippet  Oppgavelinjen er ikke forandret alt fungere – jeg har sjekket Defender – kjørt Malwarebytes – CCleaner – oppdatering i dag tidlig siste nye 1909 –

Jeg har  bare 1 konto og  1 Profil det er meg selv.    Jeg har 178 GB ledig bruker mest Skyen.    Der er mengden av det jeg har –  computeren jobber helt fint –

Oppstart må jeg reduser lidt men det hindre ikke problemet jeg har nå. Jeg fikk hjelp av  KHN i dag og den ga et program her er svaret    https://ibb.co/frFFqNm  ingen feil – forslag mus prøv  1 jeg bruker 2 mdr  en uåpna begge fungerte perfekt.
Jeg er fristet til å prøve Windows Power Shell (admin)  jeg fikk av 220661 da trenger jeg minst 8 timer og håper ikke jeg får strømbrudd som i går –

Noe jeg har nevnt flere ganger hva med en helt ny Re-innstallering vil helst unngå dette  men må jeg så må jeg –  ingen har svart meg em det vil fungere.

Jeg  synter dette er tungt og drive så – kjøpe ny computer løser ingen ting det bare fortsetter for der er problem et sted i systemet  på computeren men nei – programvare mulig ja?    Med Definder Win 10 mulig MS feiler masse siste er EDGE–  Ccleaner nei – malwarwebytes nei –  Nye EDGE tror så gjerne?  Firefox nei –  Google forbauser meg ikke -  jeg som Person mulig?    Jeg trenger en løsning om noen veit hvordan Takk for hjelp og jeres tålmodihet. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. maj 2020 - 17:10 #18
Oppgaven lost.
Jeg har nå lost oppgan I-korn er alle Aktive - fjernet dem som vadr Dode  computern  oppfore seg helt Normalt.

Standart Nettlese er Firefox x - Må flytte mine  Bokmerker  over fra Google til Firefox-  helt hvorda vet jeg ikke men klare kanskje det selv.  Håper det.

Nå har jeg en oppgave til jeg skal lukke denne Tråden men vet ikke hvordan?
Eneste keg kan er og Takke dem som har stilt opp for meg. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 17:26 #19
Ah. Kan se du har fået den lukket :-) Har blot ikke fået besked herom :-)