Avatar billede SandraKD Juniormester
09. maj 2020 - 23:37 Der er 7 kommentarer

Streaming og multi-jobs - hvilket processor skal jeg gå efter

Min gamle bærbar er død og jeg skal ud og ha' købt en ny. Min gamle, en Lenovo, havde en AMD proccesor......kan ikke huske hvilken slags, men var glad for den og den holdte længere end mine andre bærbare. DEn var dg lidt langsom til sidst, men 1. mit modem er over 10 år gammelt (har bestilt nyt hos min internet udbyder) 2. selve den bærbare var en 4-5 år gammel og det er vist en relativ høj alder for en bærbar (mine andre er stået af efter 3-3,5 år - jeg bruger min pc hver dag i 10-12 timer eller mere)

Skal jeg gå efter AMD igen, eller......?

Er der noget andet jeg skal kigge på i forhold til at få en pc med høj ydeevne til streaming og multi jobs? (med multi jobs mener jeg at jeg tit har gang i alt muligt samtidig og det skal en pc kunne trække)

Samtidig er mit budget beskedent......det ved jeg ikke om har noget at sige i forhold til hvad jeg skal gå efter, men tænkte lige jeg måtte nævne det.
Avatar billede SandraKD Juniormester
09. maj 2020 - 23:42 #1
HVILKEN processor skulle der stå :D
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2020 - 12:26 #2
Prøv at læse her:

https://gameslearningsociety.org/best-cpu-for-streaming/

Som du kan se der, hvis økonomien sætter en grænse, er AMD Ryzen 5 3600X eller AMD Ryzen 5 3600 fornuftige valg.
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 12:31 #3
^^Tak. Det vil jeg kigge efter.
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2020 - 13:42 #4
Og så opdager jeg lige, at du formentligt er på udkig efter en bærbar, og de to CPU'er, jeg henviste til, er til stationære computere.

Ryzen 5 CPU'er til bærbare har andre modelnumre, og de nyeste, jeg vil anbefale, er Ryzen 5 4600U, Ryzen 5 Pro 4650U, Ryzen 5 4600HS og Ryzen 5 4600H. De har alle 6 kerner (cores) og 12 tråde (threads). Til dit formål gælder, at jo flere cores og threads, jo bedre.
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 23:07 #5
^^Jeg takker.

Hvordan med ram? Er 4 gb nok eller er det bedst med 8 gb.

Andre vigtige ting?
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 23:16 #6
Jeg tror desværre de der modeller du nævner er ude af min prisklasse. Jeg vil max. gi 4.000-4.500 og den skal have en 15,6" skærm.

Hvad er det næst bedste? :D
Avatar billede SandraKD Juniormester
12. maj 2020 - 22:27 #7
Har surfet lidt rundt og fundet nogle potentielle kandidater til at være min kommende Pc:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/baerbar-pc/asus-vivobook-r564ja-ej118t-156-baerbar-computer/p-1048623/ (Intel® Core™ i5-1035G1 og 8 GB RAM)

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/baerbar-pc/hp-15-db1011no-baerbar-computer/p-991211/ (AMD Ryzen 5 3500U (2,1 GHz, 4 kerner)
Hukommelse: 8 GB DDR4 RAM)

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/baerbar-pc/asus-vivobook-15-r504za-ej723t-laptop/p-985790/ (AMD Ryzen 5 2500U-processor (2 GHz, 4 kerner)
Hukommelse: 8 GB DDR4 RAM)

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/baerbar-pc/asus-r520qa-ej143t-156-laptop/p-991222/ (AMD A12-9720P-processor (2,7 GHz, 4 kerner)
Hukommelse: 8 GB DDR4 RAM)

Hvilken en er bedst/tilstrækkelig til mine behov??