Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 12:15 Der er 10 kommentarer

Hvordan tilgår jeg harddisken, hvis skærmen er i stykker?

Skærmen på min gamle bærbare stod af i går. Den har igennem de sidst 6 måneder begyndt at løsne sig fra selve pc'en (altså skærmen) og i går gik billedet og der er kun streger på skærmbilledet nu. Kunne se at et lille kabel der rendte fra pc til skærm var næsten revet over, så det er nok der den er gal.¨

Jeg har løbende lagt mine filer i google drev, men havde nogle ting jeg ikke havde nået at få gemt, desværre.

Kan jeg på nogen måde trække dem ud? Har prøvet med hdmi stik og ekstern skærm (mit tv) men det virker ikke.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. maj 2020 - 12:31 #1
Tag din HD ud, og tilslut den via en egnet adapter til usb på en anden computer. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
10. maj 2020 - 12:34 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2020 - 12:41 #3
Hvis din Pc og dit Tv Har HDMI så tilslut den vej
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 12:55 #4
MIkael: Du mener skille computeren ad ikke (sorry, jeg er på ingen måde computer teknisk) og så tage HD ud? Hvordan ser en HD ud? Ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter.

Poko1: Det er det jeg allerede har prøvet, men det virker ikke. Der er bare sort skærm på mit tv.  Jeg kan muligvis ikke afvise at det kan være computerens hdmi den er gal med. Jeg har haft problemer med den længe. Min lillesøster havde på et tidspunkt et hdmi stik med hjem til mig for vi skulle se film. HDMI stikker virkede i hendes computer, men ikke i min.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. maj 2020 - 12:59 #5
Hvis du oplyser modellen på din gamle bærbare, så kan jeg nok finde et link så du kan se hvordan du tager den HD ud. På de ældre er det ret nemt ;)
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 13:11 #6
Mikael: Uha da, det tror jeg bliver svært. Jeg har ingen papirer på den og det står ikke nogle steder på den hvad model det er (der har muligvis siddet et klistermærke i bunden med oplysninger, men det er røget af for længst, så)
Avatar billede SandraKD Juniormester
10. maj 2020 - 13:16 #7
Det kunne godt ligne denne, også med specifikationerne, men er ikke helt sikker. Der findes vel et hav af modeller: https://www.amazon.in/Lenovo-Ideapad-320-AMD-A6-9220/dp/B079FTM4GH
Avatar billede Mikael Ekspert
10. maj 2020 - 13:26 #8
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2020 - 14:53 #9
Har været kaldt ud så har ikke kunnet følge med!
Du siger du har prøvet har du husket at trykke på Windowstasten + P
og brugt piletasterne ?
https://ibb.co/d29bmWV
Avatar billede SandraKD Juniormester
12. maj 2020 - 20:02 #10
poko1: tak, det prøvede jeg og jeg fik da pc'ens baggrunden frem på tv'et, men det var vanvittig forstørret på tv'et. Altså sådan zoomet helt ind og jeg kan derfor ikke logge ind, eller gøre noget. Æv......troede lige det virkede.