Avatar billede Brogaard03 Mester
10. maj 2020 - 22:21 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Downloader alt med explorer

Hver gang jeg prøver på at downloade noget, prøver den altid automatisk at downloade det med Internet explorer, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg får det væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2020 - 22:33 #1
Du skal ændre i indstillingerne hvilken browser du bruger som standard browser. Før får du ikke bugt med IE.
Er dette løsningen husk at lukke med det svar jeg har givet her.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. maj 2020 - 02:11 #2
#1
"Er dette løsningen husk at lukke med det svar jeg har givet her."
seriøst?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 06:30 #3
Okay et håb så ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2020 - 07:05 #4
Du skal vælge Menulinjen Trykke på Funktioner
vælg Internet indstillinger
Skriv navnet på den adresse du vil bruge? Som her http: /"/www.google.dk/"

https://ibb.co/FqQDchN
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 09:09 #5
#4 Undskyld jeg spørger, men hvor finder jeg menulinjen, jeg er relativt dårlig til callouts med pc.
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 09:11 #6
#1 Det så ikke ud til at virke.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2020 - 10:40 #7
tryk i toppen højreklik og vælg menulinje
https://ibb.co/Msqzm0T
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 11:21 #8
Jeg har måske formuleret mig selv lidt dårligt, det er det her jeg mener:
https://gyazo.com/06a493019cf2cc3ccb3475478f97d9cf
og når jeg så trykker dernede dukker det her op.
https://gyazo.com/4a698131aa9acef81cc72d7cafc009a3
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2020 - 11:40 #9
Ja det er så noget helt andet
Hvis du trykker på Gem så burde filen befinde sig i Mappen Overførsler!
Det kunne jo tænkes at filen er en Zip fil og først skal Unzippes.
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 11:50 #10
https://gyazo.com/2a6dbdf818e6e572d1ee6e8c9c0b8a71
Det kommer sådan her ind i overførelser
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 11:57 #11
Hvad er det, du ønsker skal ske? At filen gemmes et andet sted, eller ...?

https://support.microsoft.com/en-us/help/17436/windows-internet-explorer-download-files-from-web
Avatar billede perwolf Forsker
11. maj 2020 - 12:03 #12
Filen, som du har downloadet, er en containerfil i rar-format, d.v.s. en fil, som indeholder en eller flere andre filer. Rar-formatet kan pakkes ud med diverse software. Jeg bruger selv Extractnow, som er et meget simpelt udpakningsprogram. Man dobbeltklikker bare på filen og trykker på OK, så bliver filen pakket ud.
Du kan hente programmet her: https://www.extractnow.com/#/home
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 12:32 #13
#12 Hvis jeg så sletter winrar vil det så fjerne det?
Avatar billede perwolf Forsker
11. maj 2020 - 12:58 #14
OK, jeg vidste ikke, at du havde Winrar. Men hvis man skal dømme efter det screenshot, som du har i #10, så er rar-formatet måske associeret med Explorer i stedet for Winrar.
Højreklik derfor på din rar-fil, og vælg punktet Åben med...
Vælg dit Winrar program, og husk at sætte flueben ved, at du altid skal bruge dette program til åbning af rar-filer.

For at svare på dit #13, så er jeg ikke helt sikker på, hvad du mener. Der er ingen rar-filer, der bliver slettet, hvis du afinstallerer Winrar.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2020 - 13:20 #15
Nu kender jeg kun RAR Filer som billeder der skal åbnes med et Specielt Photo program  eller navnet på en Harddisk som har ændret sig til ene et taller
Avatar billede perwolf Forsker
11. maj 2020 - 13:43 #16
#15
Nej, det er en containerfil, ligesom en zip-fil: https://fileinfo.com/extension/rar
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2020 - 13:54 #17
Jeg downloader med Firefox og med Google som standart søgetjeneste.
Filhentning: Gen i "folderens navn".
Det går som det skal, langt det meste havner i den valgte folder.
Kun enkelte filer havner i "Overførsler".
Jeg har WinRar. Udmærket program. Men det giver ingen mening, at filer i almendelighed hentes ned pakket som RAR. Så der er noget galt der.
Højreklikker man, med WinRar på en RAR pakke, får man flere muligheder for at håndtere den.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 14:07 #18
Er det ikke foto filer i Raw format du mener poko1?
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 14:10 #19
Jeg tror, du (Brogaard03) skal forklare lidt mere præcist om, hvad det egentlig er, du ønsker at gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. maj 2020 - 14:39 #20
#18 Som jeg skrev billeder der skal åbnes med et Specielt Photo program  eller navnet på en Harddisk som har ændret sig til ene et taller'
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 15:35 #21
#19 tror du har meget ret, fordi jeg fatter hat af hvad der diskuteres lige nu :).

Mit problem er at i den video jeg viste, så når jeg downloader noget vil den åbne med explorer, men jeg plejede altid bare at få den til at åbne i mappe.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 16:08 #22
Ser ud til du ved en fejl har kommet til at sætte IE som standard program for RAR filer.
Prøv at gå i indstillinger-apps-standardapps og find "vælg standardapp efter filtype".
Find RAR og ændre filtilknytning til WinRar i stedet for IE.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 16:47 #23
Prøv evt. når du er kommet i standardapps at trykke på
"Nulstil de standarder der anbefales af Microsoft" og se om det retter dit problem.
Avatar billede Brogaard03 Mester
11. maj 2020 - 18:09 #24
#22 Hero in disuise, så blev mit problem klaret det åbner nu i winrar, tusind tak!

Og tak til alle jer andre som også forsøgte at hjælpe, det er stærkt værdsat!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2020 - 18:12 #25
Velbekomme :-)
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 18:22 #26
#21.
Jeg beklager, hvis jeg nu prøver at fortælle dig noget, du nok allerede ved, men ... :-)

Når du downloader noget, skal det altid gemmes et eller andet sted på din computer. Browsere har hver deres egen mappe, downloads gemmes i, og derfra skal du så selv åbne/udpakke dem. Jeg har selv i indstillingerne for min Google Chrome bedt om, at alle downloads gemmes på mit skrivebord. Så behøver jeg ikke klikke en masse gange eller spekulere på, hvor den download nu befinder sig.

Din .rar-fil er en komprimeret fil, lige som f.eks. en .zip-fil er, og den skal udpakkes af et program, før du kan bruge den til noget. Windows har ikke noget præinstalleret program, som kan udpakke .rar-filer, og derfor må du installere et program på din computer, som kan gøre det. Hvis alt det er på plads, så skal du blot højreklikke på den udpakkede fil, (som formentligt nu befinder sig i en ny undermappe) efterfulgt af noget i retning af "Åbn med..." eller "Installer i følgende mappe...".

Overskriften i dit indledende spørgsmål er: "Downloader alt med explorer". Er det korrekt, eller er det kun denne download af Console client for sky.rar, du har problemer med?
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 18:24 #27
Og så ser jeg, at mine skriverier blev overhalet af opdateringer :-)
Avatar billede perwolf Forsker
14. maj 2020 - 15:38 #28
Det, som du har sat som løsning i #22, havde jeg allerede skrevet i #14... :-)