Avatar billede meltedmoon Novice
12. maj 2020 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

CSS til fixed top

Hej, jeg har en Wordpress-side hvor jeg gerne vil have min topmenu til at være fixed, så den altid sidder i toppen selvom man scroller ned ad siden.

Det burde kunne lade sig gøre ved at smide noget custom CSS ind, men jeg kan ikke få det til at virke. Er der nogen der kan hjælpe? Det drejer sig om denne side: www.desinfektionplus.dk
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2020 - 14:35 #1
Jaeh,  hvis du bare sætter din .header til position: fixed;

Så skal du nok også give den et manuelt z-index for at den stadig er synlig, en width: 100%, fordi position fixed er låst til inline, og evt. tilføje en margin-top på headerens højde til dit .content for at det ikke forsvinder ind bag headeren, men ellers er det bare det.
Avatar billede meltedmoon Novice
12. maj 2020 - 14:38 #2
Har du mulighed for at skrive selve css-koden jeg skal indsætte? Jeg er ikke så skrap til det
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2020 - 14:48 #3
Prøv med:

.header {
  position: fixed;
  width: 100%;
  z-index: 10;
}
#content {
  margin-top: 80px;
}

og så nok lige et media query med, for at den også virker på mobil, hvor headeren er mindre:

@media (max-width: 960px) {
  #content {
    margin-top: 50px;
  }
Avatar billede meltedmoon Novice
12. maj 2020 - 14:49 #4
Fandt ud af det til den normale skærmstørrelse, men på mobil, er topmenuen lidt lavere, så content'en skal være mindre... hvordan sørger jeg for det?
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2020 - 14:52 #5
Nåede du at se kommentaren før?
Avatar billede meltedmoon Novice
12. maj 2020 - 14:53 #6
Super! Det virker - mange tak!