Avatar billede Morten Professor
13. maj 2020 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Foreach en headline og foreach resten der til

Hej Eksperter

Er gået helt i stå, har et problem med at få min foreach til at virker rigtig for mig.
Ved godt den return under hinanden lige nu, men det er grundformen:

foreach ($shortcode_data as $data) {

                    $output_shortcode[] .= '<h3><div style="text-transform: uppercase;">' . $data->brands[0]. '</div></h3>';

                    $output_shortcode[] = '<a href="' . home_url() . '/brand/' . $data->link . '">' . $data->headline . '</a>';

                }

        return implode( "<div style='padding: 0px 6px'></div>", $output_shortcode );

Det jeg gerne vil have den til at:

Brand 1
Under links

Brand 2
Under links

Så når jeg hver gang har en

Lige nu gør den:
Brand 1
Under links

Brand 2
Under links

Brand 1
Under links

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2020 - 11:38 #1
Du sorterer som:

SELECT ... ORDER BY brand,underlink

og i din løkke tester du på om brand er forskellige fra forrige rækkes brand.
Avatar billede Morten Professor
13. maj 2020 - 11:50 #2
Ser mere rigtig ud :)

Og så tilføjede jeg: return implode( "<div style='padding: 0px 6px'></div>", array_unique($output_shortcode) );
SELECT *
                                  FROM $table_name ORDER BY brands, link
                                  ");
        $output_shortcode = [];

                foreach ($shortcode_data as $data) {

                    $output_shortcode[] .= '<h3><div style="text-transform: uppercase;">' . $data->brands[0]. '</div></h3>';

                    $output_shortcode[] = '<a href="' . home_url() . '/brand/' . $data->link . '">' . $data->headline . '</a>';

                }

        return implode( "<div style='padding: 0px 6px'></div>", array_unique($output_shortcode) );

Og nu virker det som det skal indtil videre men den opsætning.

Tak Arne
Avatar billede Morten Professor
13. maj 2020 - 11:52 #3
Men er det en god måde at gøre det på??
array_unique($output_shortcode)

Eller vil den ende galt et tidspunkt vil der komme andre problemer hvis jeg gør det på den måde??