Avatar billede foralias Praktikant
14. maj 2020 - 14:24 Der er 2 kommentarer

Import .p12 certifikat fejler

Hejsa - Jeg Kører en virtuel Win7 maskine på en Mac
Når jeg forsøger at importerer et .p12 certifikat (Skal bruges til NemHandelsklienten) får jeg fejlen:

Der er opstået en intern fejl. Der er ikke adgang til brugerprofilen, eller den private nøgle, som du importerer, kræver muligvis en kryptografisk tjeneste, der ikke er installeret på dit system.

Importerer jeg certifikatet på en windows 10 går det fint. (Skal desværre dog bruge win7 øv)

Importen prøves både via
mmc.exe -> Tilføj certifikat snap in.
Internet explorer
Dobbeltklik

Jeg har fjernet alle personlige certifikater via mmc.exe
Jeg fandt denne https://support.microsoft.com/en-us/help/919074/you-receive-an-error-message-when-you-try-to-import-an-ssl-private-key og gjort hvad der står, men får stadig problemet.

Har I nogen ide til hvad det kan være?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2020 - 11:23 #1
det kan være pga mac.
Lav en virtuel win7 på win10 maskinen (hvis du altså er på virtualbox) og test, om den kan der - i givet fald er det bare at kopiere den virtuelle fil over på mac, og håbe, at det så kører der.
Avatar billede foralias Praktikant
15. maj 2020 - 11:41 #2
Det var også min mistanke Claes57.
Jeg prøver om jeg kan skaffe en win10 maskine og teste på. Det er vmware fusion den kører.
Kommer andre i tanke om noget, skal I være velkommen med kommentarer.