Avatar billede visto Professor
20. maj 2020 - 09:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Chrome - undgå indlæsning af alle startfaner

Jeg har sat Chrome til at åbne med syv faner. Men ved opstart af browseren, indlæser Chrome også alle faners websites med lav hastighed (og unødigt serverforbrug rundt omkring) som følge.
Jeg kunne ønske mig, at der ikke blev påbegyndt indlæsning, før jeg klikker på en given fane (sådan som det fx foregår i Firefox). Er det muligt?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2020 - 11:43 #1
det laver du i bogmærkelinjen - så sker der intet før du klikker på en af dem.
Avatar billede visto Professor
20. maj 2020 - 12:02 #2
Jeg har nu tilvalgt Vis bogmærkelinjen, prøvede så at højreklikke på bogmærkelinjen, men der er ingen indstilling, der kan klare det jeg ønsker. Så hvor skulle indstillingen kunne ændres?
De syv faner, der åbner ved opstart af browseren, er ikke bogmærker, men er under Indstillinger > Ved opstart sat til at åbne sammen med browseren.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2020 - 12:14 #3
åbn en af fanerne, og klik på stjernen i adresselinjen. Så bliver den vis på bogmærkelinjen - tilsvarende med de andre 6.
Brug: højreklik på en af dem, og vælg Åbn i ny fane
Og fjern dem fra indstillinger / ved opstart...
Avatar billede visto Professor
20. maj 2020 - 12:59 #4
Din metode fjerner ventetiden med indlæsning af alle faner, men til gengæld skal Bogmærkelinjen være vist. Det er jeg af pladshensyn helst fri for.
I Indstillinger > Opstart kan jeg i stedet for at vælge Åbn en bestemt side eller en række sider, vælge Fortsat hvor du slap. Og så kan jeg lade de syv sites stå åben, når jeg lukker browseren. Sitene bliver ikke genindlæst, før jeg klikker på en fane. Her er ulempen så, at jeg jo ikke starter op på sitenes startsider, men der hvor jeg slap, da jeg lukkede browseren. Man kan åbenbart ikke få det hele, så der skal vælges mellem, hvad man synes giver de færreste ulemper. Og det kunne godt være din løsning.
Tak for svar og hjælp.