Avatar billede slerberg Juniormester
25. maj 2020 - 16:01 Der er 1 kommentar

Skriften i windows explorer er litt uskarp.

Skriften i windows explorer er litt uskarp. Jeg har en Lenovo Ideapad 530S med 14 tommer IPS skjerm. Noen som vet hva som kan gjøres? Det gjelder kun skriften i Windows Explorer.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2020 - 20:29 #1
Hvis du allerede har sat den til det ønskede resolution til maks, midt eller andet, det næste vil være at indstille skalering og layout, så det har det ønskede text størrelse og app andre andre ting med "DPI" og med ClearType ved at markere hvad der er skarp,

1) Tryk på Windows logo.
2) Indtast på søgefeltet "DPI", og her vil der komme mulighed for at trykke på "Skift text størrelse og app andre andre ting". Tryk på den.
3) Sørg for at den korrekte skærm er markeret.
4. Se om det hjælper med at kunne læse ved at skifte fra 100% standard 125% som er den næste standard. Husk, at logge af og på igen for se forskel.
Eller juster den til det ønskede størrelse, eksempel 110% ,eller 115% eller 120%. Her skal man bare finde den du lettest ved at læse med.

Andet er at se, om det bliver skarpt med ClearType, ved at vælge 5 klarheder fra. Der skal man markere og trykke næste indtil alle er valgt 5 gange.

1) Windows logo.
2) Indtast ved søgefeltet "Clear" indtil den foreviser "ClearType text" og start den.
3) Gemmengå alle 5 valg og makere dem, og trykke næste hvergang.

Opdatering om det vil være fornemt.