Avatar billede tobberjas Seniormester
30. maj 2020 - 21:05 Der er 11 kommentarer

Vlc og Sonos

Hej.
Jeg vil gerne kunne afspille mine filer over vlc via Sonos, da der er bedre lyd i min Sonos end der er på mit fjernsyn og computer.
Da jeg er blind får jeg jo kun noget ud af lyden, så det er lige meget med at få det på fjernsynet.
Er der nogen måde, hvor man kan gøre det på?
Har prøvet via Airplay, men synes ikke jeg kan finde noget om det.
På forhånd tak.
Mvh.
Tobberjas.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 08:54 #1
Du behøver ikke VLC for at afspille din musik i Sonos.
Du henter blot  Sonos programmet til din pc her: https://support.sonos.com/s/downloads?language=en_US
Når program er hentet og installeret går du ind under vælg en musikkilde-musikbibliotek og vælger mapper.
Her mener jeg du skal kunne tilføje den mappe hvor der skal hentes musik fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 08:56 #2
PS Det er rene lydfiler jeg her beskriver. Det har ikke noget med videorelateret indhold der er sammen med den lyd der hører til.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:05 #3
For at tilføje en mappe til Sonos skal du ind i administrer-indstillinger for musikbibliotek øverst til venstre. Her kan du tilføje de mapper hvor musikken befinder sig  i. Når først mapper er på plads burde du også kunne styre din musik fra en smartphone med Sonos app til denne, så du ikke skal sidde ved pc. Pc skal blot være tændt så filerne kan tilgås.
Avatar billede tobberjas Seniormester
31. maj 2020 - 09:10 #4
Hej.
Jeg har nu været inde i musikbibliotek og inden under mapper, men jeg synes ikke jeg kan se nogen tilføj knap.
Desuden er det også mest serier jeg gerne vil have over på Sonos, da jeg har en musiktjeneste.
Mvh.
Tobberjas.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:14 #5
Tilføj mappe ligger under administrer øverst til venstre. Her vælger du indstillinger for musikbibliotek. Her kan du tilføje mapper med musik, som du så herefter kan se i mappeoversigten når du tilgår den.
Men om Sonos kan trække lyden ud af en videofil det har jeg ikke nogen erfaring med
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:29 #6
Fandt en menu du kan prøve af.
Du skal hente Stream what uhear her
https://www.streamwhatyouhear.com/
På siden jeg så har jeg lavet en oversæt af denne menu:
Hurtig guide:
1. Download "Stream What uHear" her https://www.streamwhatyouhear.com/
2. Gå til din Sonos-app på din pc og gå til "Administrer" -> "Tilføj radiostation ..."
3. Højreklik på dit SWYH-ikon i proceslinjen og gå til “Værktøjer” -> “HTTP Live Streaming”
4. Kopier indsæt din streaming URL og indtast det ønskede navn og spil!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:31 #7
Ups. Glem #6 hvis du ikke skal afspille fra nettet. Det var en fejl.
Avatar billede tobberjas Seniormester
31. maj 2020 - 09:34 #8
#7 nu bruger jeg ikke Windows, men Mac.
Er der en måde, hvor man kan gøre det på Mac?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:39 #9
Er ikke Mac bruger selv men på siden her https://support.sonos.com/s/article/1230?language=da står der man skal bruge Itunes, men man kan risikere at lyden bliver forsinket med Airplay https://support.sonos.com/s/article/1230?language=da
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2020 - 09:45 #10
Men stadig er et det måske video der streames fra nettet og ikke fra en fil du har liggende. Har desværre ikke mere at byde ind med.
Avatar billede tobberjas Seniormester
31. maj 2020 - 09:57 #11
Ok tak.