Avatar billede Kira Gulløve Mester
01. juni 2020 - 09:20 Der er 9 kommentarer

Kan ikke åbne dokumenter

God 2 pinsedag.
Jeg sidder med en lille/stor problematik, jeg kan ikke åbne filer fra diverse programmer på min mac, der står at jeg skal tildele adgang- men hvordan gør jeg det.?
Jeg har aldrig haft denne problematik før og har forsøgt både med google crome og med safari. Jeg har vedhæftet billeder.
På forhånd tak :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juni 2020 - 09:59 #1
Der er ingen vedhæftede billeder at se.
Skal du indsætte billeder på eksperten, skal disse først uploades, hvorved de derefter kan indsætte som link.

Brug dette program:

https://da.imgbb.com/
Avatar billede Kira Gulløve Mester
01. juni 2020 - 10:22 #2
Avatar billede Kira Gulløve Mester
01. juni 2020 - 10:23 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2020 - 11:16 #4
Har set på dit billede. Er ikke selv Mac bruger, men kan se det ligger i overførsler. Har du fået filen fra en anden Mac bruger der kan have låst filen?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
01. juni 2020 - 11:20 #5
Filen er lagt i vores studieportal, men det er pludselig samtlige jeg ikke kan åbne :?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2020 - 11:29 #6
Er dit Word program udløbet på licensen?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
01. juni 2020 - 11:45 #7
Det tror jeg ikke, jeg anvender det i hvert fald stadigvæk.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2020 - 11:48 #8
Kan siden her bruges til noget brugbart?
https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlp1203/mac
Avatar billede egonspock Seniormester
01. juni 2020 - 13:01 #9
Klik blot på "Tildel adgang" eller tryk på retur-tasten, det bør være nok. Der er formentlig kommet en opdatering til word, der ikke lever op til Apple's standard og  så skal du selv gøre arbejdet ved at klikke  på den rigtige knap.