Avatar billede Morten Professor
02. juni 2020 - 13:42 Der er 4 kommentarer

Søg og erstat ord med preg_replace, mit gennemløb virker ikke på teksten

Hej Jeg har et problem med preg_replace eller tror ikke det er den men en del i min kode der går at den ikke køre alle mine arrays igennem, så tekten bliver ændre alle de steder hvor jeg har et replace ord.
Den finder kun et ord i teksten og det er det første der bliver ændret så koden virker der.

Koden:

global $product;
        $content = [];
        $patterns1 = [];
        $replacements1 = [];
        $patterns = [];
    if (($handle = fopen("https://teenstyle.se/wp-content/plugins/teenstyle-word-replacer/Mappe1.CSV", "r")) !== FALSE) {
        while (($data = fgetcsv($handle, 1000, ",")) !== FALSE) {

            $comma_separated = str_replace(';', ', ', $data);
            $mapArray = array_map('utf8_encode', $comma_separated);
            $arrayTostring = implode(', ', $mapArray);

            $stringToArray = explode(', ', $arrayTostring);

            $country = $stringToArray[0];
            $orginalWord = $stringToArray[1];
            $replaceWord = $stringToArray[2];

            $product_full_description = $product->get_description();

            $patterns[] = $orginalWord;
            $replacements[] = $replaceWord;

            foreach (array_combine($patterns, $replacements) as $patterns2 => $replacements2) {

                $patterns1[] = "/".$patterns2."/";
                $replacements1[] = $replacements2;

                $content[] = preg_replace($patterns1, $replacements1, $product_full_description);

            }
            return implode("", $content);
        }

    fclose($handle);

}

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Morten Professor
02. juni 2020 - 13:45 #1
Er der nogle der kan slette link eller kan jeg selv gøre det?
Avatar billede Jan Seniormester
02. juni 2020 - 14:06 #2
det er fordi din while sætning kun er true 1 gang
while (($data = fgetcsv($handle, 1000, ",")) !== FALSE) {

når den har været true, og erstattet teksten, skal du nulstille den til false og køre videre.
Avatar billede Slater Ekspert
02. juni 2020 - 14:32 #3
Der er intet galt med løkken. $data bliver sat til non-false for hver gang af fgetcsv().

Men jeg må indrømme jeg ikke helt forstår spørgsmålet, og det er svært at teste selv, da vi ikke ved hvad $product->get_description(); gør.

Hvorfor bruger du overhovedet preg_replace i stedet for str_replace, når det kun er tekster der skal erstattes og ikke regex? Kan du evt. forklare problemet lidt bedre?
Avatar billede Morten Professor
02. juni 2020 - 14:37 #4
$product->get_description(); er en action i woo wordpress.
Som henter teksten og derfor $product_full_description = $product->get_description();
Så jeg kan sætte den der  $content[] = preg_replace($patterns1, $replacements1, $product_full_description);

Fordi jeg bruger preg_replace er fordi str_replace erstatter også feks. mørkegrå til darkgrå feks. den skal kun ændre det der står helt præcist. Så Hvis der står grå skal den kun ændre det, og ikke i andre ord.