Avatar billede hkprofil Forsker
04. juni 2020 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopiering

Jeg er meddelt, at min iPhone 7+ ikke er blevet sikkerhedskopieret i 2 uger. Dette skyldes, at mit iCloud abb. er udløbet, og jeg ønsker ikke at betale for nyt. Da jeg har OneDrive, er mit spørgsmål, om jeg ikke kan sikkerhedskopiere min mobil hertil? og hvis ja, hvordan gør jeg? Håber nogen kan hjælpe. mvh
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. juni 2020 - 11:50 #1
Du kan eks. sikkerhedskopiere dine billeder til onedrive via onedrive app'en.
Men jeg tror ikke at du kan sikkerhedskopiere dine indstillinger og så videre til onedrive.
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. juni 2020 - 13:24 #2
Du kan finde programmer der kan sikkerhedskopiere til PC (eller MAC). Derfra kan der kopieres til onedrive.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2020 - 14:31 #3
jf apple selv "There is no option for an iPhone to backup to OneDrive; iCloud or a computer using iTunes are the only choices for backing up an iOS device."
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. juni 2020 - 14:54 #4
Jeg har

https://www.5kplayer.com/iphone-manager/index.htm?&ttsoft=pmwin-4.2-about-gvtime-setup-gotd20202

Jeg fik mit gratis fra  https://www.giveawayoftheday.com - kan se det ikke er billigt. Nogle funktioner kræver at icloud er slået fra.
Avatar billede INK Ekspert
04. juni 2020 - 16:35 #5
Hvis det især er billeder og videoer, du ønsker sikkerhedskopieret, så kan du med fordel installere Google Fotos appen på din iPhone. Hvis du også vil gemme beskeder og andre ting, så skal du ud i en 3. parts løsning.
Eksempelvis iMazing
https://imazing.com/?gclid=CjwKCAjwt-L2BRA_EiwAacX32c_QbzJG0xgWJuOGw09pTjdyAWhMy4NVoZT6gTeXfnb6nofYmtoeChoCD5oQAvD_BwE
Avatar billede hkprofil Forsker
05. juni 2020 - 09:18 #6
Tak for alle jeres tilbagemeldinger. Jeg kopierer i forvejen mine fotos til OneDrive. Jeg tror dog jeg har fået løst problemet. Alle de billeder der lægger sig i min mobil, lægger sig samtidig automatisk i iCloud, og derfor var der ikke mere plads. Det jeg skulle gøre, var at fjerne dem fra mobilen, enten via den eller via iCloud, og sikre dem på PC'en, således blev der frigjort en masse plads, og således skulle jeg ikke mere få en advarsel fra iCloud :-)