Avatar billede hakio Novice
09. juni 2020 - 14:19 Der er 1 kommentar

Dynamics AX3.0: Hente fakturalinjer inkl. cost til DG/DB-beregning

Hej,

Jeg har brug for, at udtrække kunders fakturaer, inkl. fakturalinjer samt joine dem med InventTrans for at finde den enkelte fakturalinjes/vares cost-pris mhp. at udregne DB/DG per række.

Jeg er i mål - troede jeg - men for udvalgte fakturer kommer der nogle ekstra *næsten* identiske varelinjer med ud. De kommer fra InventTrans.

Min SQL:

SELECT
cij.invoiceid, cit.LINENUM,cit.ITEMID,cit.INVENTDIMID as [CIT.INVENTDIMEID], it.INVENTDIMID as [IT.INVENTDIMEID], cij.LEDGERVOUCHER, it.VOUCHER, it.VOUCHERPHYSICAL, it.DATEINVENT
  FROM CustInvoiceJour cij (NOLOCK)
INNER JOIN custInvoiceTrans cit (NOLOCK) ON (cij.INVOICEID = cit.INVOICEID AND cij.DATAAREAID = cit.DATAAREAID)
INNER JOIN INVENTTRANS it (NOLOCK) ON (it.INVOICEID = cit.INVOICEID AND it.INVENTTRANSID = cit.INVENTTRANSID AND it.INVENTDIMID = cit.INVENTDIMID AND it.DATAAREAID = cit.DATAAREAID)
INNER JOIN INVENTDIM id ON cit.DATAAREAID = id.DATAAREAID AND cit.INVENTDIMID = id.INVENTDIMID
WHERE cit.INVOICEID like '%713620F%'

Resultatet er som følger:
https://ibb.co/GJsD4kF

For 2 af varenumrene komme der dobbelt linjer. De findes korrekt nok i InventTrans, men jeg har ikke 00% forståelse af InventTrans-domænet til at finde ud af hvordan jeg sikrer jeg kun får de rigtige linjer ud.
Jeg holder resultatet op imod den printede faktura. Jeg ved ikke hvilke af de 2x dublerede rækker som er de rigtige, eller hvordan jeg identificerer hvilke der er rigtige/forkerte.

Det er sparsomt hvad der findes af Dynamics AX3.0 på nettet, og 4.0ff virker som anderledes datamodel/struktur.

Håber nogle af jer kan hjælpe mig på vej...
Avatar billede Christen Juniormester
10. september 2020 - 11:08 #1
Den hedder ikke Dynamics AX3.0 - men Navision Axapta 3.0
Måske det letter din søgninig...

Kan du ikke via AOT'en i Axapta se relationerne og dermed udlede hvad du mangler?
Dit link virker ikke her hos mig