Avatar billede Dorte Mester
12. juni 2020 - 09:47 Der er 4 kommentarer

Kontrolelement

Jeg har oprettet et kontrolelement, som ikke skjules når jeg kører en makro, der skjuler det område kontrolelementet er placeret i.
Under Egenskaber kan man vælge forskellige objektplaceringer, men
den øverste "Flyt og juster størrelse sammen med celler" er ikke tilgængelig. Hvorfor er den ikke det ?
Håber nogen kan hjælpe med det.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. juni 2020 - 10:21 #1
Prøv istedet at vælge samme kontrol element men fra 'active x' objekterne istedet.
Avatar billede Dorte Mester
12. juni 2020 - 13:29 #2
Det kan jeg ikke finde ud af.
Mit kontrolelement er en liste med 2 muligheder, som udfører en makro alt efter hvilket valg man tager på listen. Det tror jeg ikke man kan med activeX-objekt ...……?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
12. juni 2020 - 13:42 #3
active x elementerne har samme, om ikke mere, funktionalitet end de grundlæggende form elementer.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. juni 2020 - 16:35 #4
Opret et active x element (for eksempel Command Button)
Tryk på Prperties (gruppen Controls).
I Properties window, skriv 1 i stedet for 2 ud for Placement.
Luk Properties vinduet.
Gå tilbage til Excel og turn off Design Mode.