Avatar billede Preben S. Juniormester
13. juni 2020 - 15:59 Der er 7 kommentarer

Kan ikke logge på hjemmets wi-fi

Jeg har været nødt til at nulstille min Sony Experia XZs. Telefonen virker herefter som den skal med undtagelse af, at jeg nu ikke kan logge på wi-fi herhjemme. Jeg får hver gang beskeden "Problemer med godkendelse". Hjælpefunktionen fortæller kun, at der kan være tale om forkert indtastet kode, men koden er tjekket masser af gange og er korrekt. Det ændrer bare intet ved problemet.
Hvad er der galt og hvordan løser jeg det? Evt. løsningsmuligheder må MEGET gerne være skrevet i menneskesprog, da jeg ikke er en nørd udi mobilteknik.
På forhånd tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2020 - 16:46 #1
Prøv at gå til Kontrolpanel vælg Printere og enheder
vælg tilføj enhed. Sådan fandt jeg min kones mobil.
https://ibb.co/J5dSfd1
Avatar billede nopsen Ekspert
13. juni 2020 - 17:25 #2
#1
han kan ikke connecte til wifi, det er ikke hans pc der menes med spørgsmålet, går jeg ud fra.
Avatar billede Preben S. Juniormester
13. juni 2020 - 17:42 #3
Præcis. Det er min mobil problemet handler om. Jeg får denne fejlmeddelelse: "Problemer med godkendelse". Når jeg går til hjælpefunktionen får jeg blot at vide, at det kan skyldes forkert indtastet kode. Det giver vel sådan set sig selv at koden skal være rigtig. Der er ikke yderligere hjælp at få i hjælpemenuen.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2020 - 13:28 #4
det kan være, at 2,4 og 5GHz har samme navn, og din enhed kun kan 2,4GHz, og derfor ikke kan snakke med 5GHz.
Prøv evt på router at omdøbe 2,4GHz wifi (sæt fx et -2 bagefter navnet)
gem og genstart router, og se, om du kan logge på -2...
Avatar billede Preben S. Juniormester
14. juni 2020 - 15:24 #5
Undskyld Claes, men dette lyder som volapyk for mig. Jeg har en router fra YouSee og jeg mener ikke at det er muligt at ændre på noget der. Jeg kan slukke og tænde - og det er så det. Resten ordner routeren selv. Det er i hvert fald sådan det virker hos mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2020 - 16:07 #6
Så lad være... med med kanel fra pc til router kan du logge ind i den, og justere på dens data. Det kræver dog, at du ved, hvad og hvorfor.
Prøv i stedet på telefon at søge efter opdateringer til apps, og system. Der må ligge en stribe efter nulstilling. Efter opdateringer, så genstart tlf og test wifi.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2020 - 16:08 #7
/kanel/kabel/  ios stavekontrol