Avatar billede lupin12 Mester
16. juni 2020 - 14:24 Der er 4 kommentarer

Find kopi af billede

Hej
Da jeg har en disk med mange billeder på og nogle ligger dobbelt vil jeg gerne filtrer så jeg kun har et af hvert, hvilket program kan hjælpe mig
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. juni 2020 - 15:53 #1
Avatar billede mort1 Ekspert
16. juni 2020 - 18:07 #2
Jeg kender dit problem, det er vi vist mange der gør. Selv bruger jeg  Auslogics Duplicate File Finder, som jeg føler mig rimelig tryg ved, men lad mig advare, ingen duplicate finder må få lov til selv at slette dupletter - jeg har prøvet flere, og uanset hvilken du vælger at bruge, så vær forsigtig, og meget vågen, når du sletter - Auslogics Duplicate File Finder giver, efter min opfattelse, rigtig gode styringsmuligheder i forbindelse med sletningen.
Auslogics Duplicate File Finder er et betalingsprogram, som også findes i en netversion (den kender jeg ikke) Som jeg husker det er Auslogics Duplicate File Finder ikke særlig dyrt, og der kommer løbende opdateringer, så man hele tiden har nyeste udgave.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. juni 2020 - 18:29 #3
Enig med #2 - pas på når du sletter - hav gerne backup før - alldup giver mulighed for at flytte 'slettede' filer til et bibliotek i stedet - eller til papirkurv - men papirkurv tømmes ofte af mange oprydningsprogrammer - eks ccleaner ( der også kan finde dubletter).

Afhængig af din struktur og logik - er det muligvis ikke ligegyldigt hvilket af eksemplarerne der fjernes.

For billeder fra telefoner har jeg valgt at bruge http://www.den4b.com  til at ændre filnavnet - tilføje et tidstempel fra EXIF datane i billedet som prefix - så filnavnet eksempelvis bliver 2020-02-03 16-38-59-IMG_2099 i stedet for IMG_2099.
Avatar billede milter Ekspert
16. juni 2020 - 20:36 #4
Jeg kan kun tilslutte mig dem, som siger: Pas meget på med hvad du sletter!

Den bedste måde at undgå uønskede dubletter er en meget konsekvent og gennemtænkt procedure for katalogisering, brug og gemning af billeder. Og at man altid husker at slette kopier, man har brugt til et bestemt formål, så snart de ikke skal bruges mere.