Avatar billede badmojodk Novice
24. juni 2020 - 18:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netkort

Hej. Jeg er på udkig efter et trådløs netkort der skulle kunne bruges til Gaming pc. Yousee er internetudbyder. Hvad har i af idéer?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. juni 2020 - 22:15 #1
Mangler lidt info.

Hvilken forbindelse har du? (Coax, fiber, 4G, kobber/telefonstiksforbindelse etc.)
Har routeren 5ghz wifi?
Avatar billede puren Ekspert
25. juni 2020 - 00:07 #2
Trådløst og gaming er ikke 2 ting der går hånd i hånd

dataen der skal sendes skal først op til en adaptor der skal lave det elektroniske signal om et radio signal og så sendes i luften og så ind i en adaptor og tilbage til et elektronisk signal det koster tid og kan være det der gør om du lavet et headshut eller bare skyder forbi når du spiller

når man er til støre computer events så a la NPF, Dreamhack og andre så er der ikke WIFI hos dem af den oversag..
Avatar billede badmojodk Novice
25. juni 2020 - 13:57 #3
Routeren har 5ghz og det er coax via yousee
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. juni 2020 - 14:22 #4
Der er delte meninger om man kan nøjes med wifi via 5ghz til gaming.
Mange har ikke problemer med det, men det kommer an på hvilke spil man spiller, afstand til router osv.
Man kan jo altid trække et kabel til routeren, hvis det ikke virker ordentligt.

Du kan vel også bare vælge fra start at trække et netværkskabel til routeren fra din PC?
Men der er måske en årsag til, at du helst vil køre via wifi?

Mht. Wifi netværkskort, så er interne kort som sidder monteret på motherboardet med antennerne udenfor kabinettet, en bedre løsning end usb-wifikort, har jeg læst.

Har dog ingen erfaring.
Avatar billede puren Ekspert
25. juni 2020 - 16:54 #5
når det er man spiller online spil som GTA V, PUBG, fortnite, CS:GO og hvad de nu hedder så henter og sender man små data pakker så det hander ikke om hvor hurtigt man hente eller sende data men hvor hurtigt at dataen kommer frem også kaldet ping tid eller latency (lag)

tester jeg min ping tid på https://www.meter.net/ping-test/ kommer min bærbar ind med 40ms på wifi (både 5G og 2,4G) på kabel 20ms, så jeg bruger 20ms på at det er wifi

https://www.howtogeek.com/217463/wi-fi-vs.-ethernet-how-much-better-is-a-wired-connection/
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. juni 2020 - 17:06 #6
#5: Jeg har også coax som badmojodk. Min ping er ca. 10 via kabel og 20 via wifi på 5ghz. Så det er meget individuelt rundt omkring.
Avatar billede puren Ekspert
25. juni 2020 - 17:52 #7
#6 din egen test fortæller samme historien om at WiFi er langsommer end kabel.

det eneste jeg har sagt er at WiFi ikke er godt til gaming da man for en større ping-tid og at det kan være forskællen på at modstanderen skyder dig i stedet for at du skyd ham i et eller andet spil. At folk vælger at bruge WiFi på trods af denne viden må de jo selv ligge og rode med
Avatar billede badmojodk Novice
25. juni 2020 - 21:32 #8
Grunden til at jeg vil prøve Wi-Fi er at så var jeg fri for at trække et kabel fra det ene rum til det andet. Men i har da ihvertfald givet mig noget at tænke over :D
Avatar billede puren Ekspert
25. juni 2020 - 22:14 #9
Det er da nemt at forstå at du gerne vil være fri for at trække et kabel, og når man bare lige skal se dagens side 9 pige eller what ever på Netflix så er det også lige meget men  gaming er noget andet

Mit råd er at finde en WiFi dongel med ext antenne
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juni 2020 - 21:39 #10
#9 (puren): Hvordan kom du væk fra at man absolut skal bruge en kablet forbindelse (#2) til at det er ok med en WiFi dongle? Undrer mig...
Avatar billede puren Ekspert
26. juni 2020 - 22:20 #11
hvad er det der undre dig??

min mening er ikke ændret
alt non-gaming er ok på WiFi så hvis du skal læse nyhederne på BT eller se rita på netflix.

mens div. online spil hvor ping-tid betyder noget går det ikke hånd i hånd med WiFi

Skule du mene at jeg på noget tidspunk at skrivet andet så må sende til mig
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juni 2020 - 22:43 #12
#11: I #1 skriver badmojodk at det er en gamer pc. Men det er ikke for at være efter dig, Vi er jo sammen for at hjælpe hinanden. :-)
Avatar billede puren Ekspert
26. juni 2020 - 22:52 #13
det er så i #0 han skriver det :))

og ja vi er her for at hjælpe hinanden :))