Avatar billede TTA Seniormester
25. juni 2020 - 09:31 Der er 3 kommentarer

Lav/ingen lyd fra højttalere

Jeg har et ældre JVC surround sound anlæg med 5 højttalere og en subwoofer.

Sommetider forsvinder lyden helt eller delvist i nogle af højttalerne (det lyder som om man har lagt en dyne henover højttaleren). Kablerne til højttalerne er monteret med klemmer, ikke stik. Jeg har prøvet at tage kablerne ud, og sætte dem i igen, men det hjælper kun kortvarigt.

Kan det være selve højttalerne eller udgangene på receiveren, der er ved at være trætte af livet? Det er som et periodisk problem....
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2020 - 16:06 #1
Har din reciever drejekontakter til at skifte mellem de forskellige tilslutninger, der måske kan give en dårlig forbindelse?
Avatar billede TTA Seniormester
26. juni 2020 - 09:15 #2
Nej, omskifteren er elektronisk, og den står altid på CD.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. juni 2020 - 10:32 #3
Jeg tror ikke at fejlen ligger i højttalerne, da der så vidt jeg kan forstå, er flere af højttalerne, der helt eller delvis mister lyden. Derfor skulle det være mærkeligt hvis disse skulle være defekte på samme tid. Det er nok mere sandsynligt at fejlen ligger i receiveren.