Avatar billede christian Juniormester
28. juni 2020 - 03:31 Der er 14 kommentarer

problemer ved at samle computer.

Jeg er ved at samle en computer og har nu sat motherboardet med CPU i kabinetet.

Når jeg trykker på tændknappen tænder blæseren og der er strøm i USB-stikkene. Men den viser ikke noget på skærmen, hvad kan der være galt? Jeg har måske glemt et eller andet helt basalt.

Motherboardet har selv indbyggede skærmstik som jeg har tilsluttet skærmen til med et VGA.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2020 - 05:42 #1
Ram klodser er sat i?
Ledninger fra kabinet til mobo er sat korrekt?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juni 2020 - 05:45 #2
Du er nødt til at komme med flere oplysninger, hvilket bundkort?
OSV.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 06:49 #3
Ud over #1 og #2:
Tjek at det store stik til bundkortet er korrekt monteret i soklen.
Generelt når man selv samler pc, så med strøm afmonteret, tag det lille batteri ud på bundkortet og tryk og hold start knappen nede i ca 30 sekunder så bundkortet drænes for strøm, før man starter op første gang så den nye hardware bliver genkendt.
Tag evt nogle billeder når du har samlet og upload dem her og læg dem i tråden her:
https://da.imgbb.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 08:59 #4
Den CPU du har puttet i bundkortet er det der kaldes en apu der understøtter grafik?
Vi skal bruge en liste med den hardware du har puttet i den.
Avatar billede christian Juniormester
28. juni 2020 - 12:18 #5
Jeg havde i forvejen CPU og GPU fra tidligere computer:
Min CPU er en I7-6700 (6. generation)
Mit grafikkort er et GTX 1070

Bundkortet og rammer som jeg har købt er disse:
https://www.computersalg.dk/i/1248816/asus-b150m-c-s1151-b150-ddr4-vga
https://www.computersalg.dk/i/3619148/crucial-8-gb-ddr4-2666-mhz-pc
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 12:22 #6
#5 Når du har et GFX monteret i pci soklen så skal skærmen tilsluttes dette kort da det bliver foretrukket. Flyt kablerne til grafik kortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 12:29 #7
Dit bundkrt:
Understøttet RAM
Maks. størrelse    64 GB
Teknologi    DDR4
Bus Clock    2133 MHz
Understøttet RAM-integritetskon    Ikke-ECC
Registreret eller buffer    Ikke bufferet
Egenskaber    Intel Extreme Memory Profiles (XMP)

Du har købt 2666 mhz ram. Om det skulle være et problem for bundkortet der understøtter 2133 mhz kan måske ikke udelukkes.
Nogle gange tilpasser ram sig den laveste  hastighed, men i andre tilfælde vil pc bare ikke starte op. Man kan i nogle bios typer tilpasse clock hastigheden på ram, men jeg har slet ikke erfaring med det.
Kan du komme i BIOS?
Avatar billede christian Juniormester
28. juni 2020 - 12:29 #8
Jeg har ikke sat grafikkortet i endnu, da jeg troede den var i stand til at starte uden. Kan den ikke det?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 12:32 #9
Jo hvis stumperne passer sammen.
Har du forsøgt strøm tricket hvor du holder start knappen nede uden nogen for ´m for strøm på??
Sætter stadig spørgsmålstegn ved de ram klodser.
Avatar billede christian Juniormester
28. juni 2020 - 12:57 #10
#7
Nej, jeg kan ikke komme ind i BIOS
Det er samme forhandler (computersalg) der har solgt ram og bundkort, og de sagde at de passede sammen.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juni 2020 - 15:02 #11
Cristian jeg har lige gået dine mange ubesvarede spørgsmål igennem og jeg er næsten sikker på at din tidligere Computer ikke fejlede noget!
Du skrev blandt. Andet Den skriver at jeg skal trykke på Ctrl + Alt + Delete.
Dette fortæller mig at der eventuelt kun var et spørgsmål om at gen installere windows.
der udover har du uafsluttede spørgsmål.
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/244502?last=1031427
https://ibb.co/fQntJFb
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 15:03 #12
#10  ja de passer fint i soklen.  Men det viser sig jo det ikke fungerer. BIos version passer måske heller ikke til den CPU du har. Og bios versionen der er på bundkortet skal måske opdateres før du kan bruge de 2666 mhz ram. Så der kan være flere fald gruber med hardware sammen sætning.
Avatar billede christian Juniormester
28. juni 2020 - 15:13 #13
Nu har jeg prøvet at tage bios batteriet ud uden held. Jeg har også prøvet med grafikkort uden held.

Hvad kan der ellers være galt?

CPU en bliver varm når man tænder, så den er vel korrekt monteret?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2020 - 15:30 #14
#13  Jeg har beskrevet hvor jeg mener fejl kan ligge og har ikke mere at bidrage med.
Forlader tråden her.