Avatar billede dorthe_lind Seniormester
29. juni 2020 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

C5 Version 4.4 - Ændre posteringstekster

Hej.....
I C5 kan man på kontotype "D" og "K" ændre allerede bogførte posteringstekster, MEN kan man også det på poster, der er bogført direkte på finanskonti, altså kontotype = F

Takker på forhånd
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
29. juni 2020 - 10:42 #1
Tjae den kan man da godt hvis man kan programmere lidt.  Først skal posterne findes, det kan du f.eks. gøre efter transaktionsnummeret, du kunne også søge efter en tekst eller et bilagsnummer, her vælger vi blot et bilagsnummer:

INT        & Bilag
STR 40 &NyTekst

#PROMPT "Tast bilagsnummer  ", GET(&Bilag),
                  "Tast ny tekst            ",GET(&NyTekst),
                    INPUT AT 5,5
#PROMPTABORT

SEARCH LedTRans USING VoucherIdx
    WHERE  Voucher == &Bilag
    IF RecID THEN
        SET Txt = &NyTekst
        UPDATE LedTrans
    ENDIF
END

Du kan selv pynte videre på den med anden søgning eller hvad du har lyst til.

MVH
Peter Agger
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
29. juni 2020 - 11:07 #2
Hej Peter
Og tusinde tak....
Håbede lidt, at der var en mere direkte vej, smil....
Har for år tilbage programmeret en del i C5, men det er gået lidt tabt over de sidste 10 år, så magter ikke rigtig igen at skulle sætte mig ind i det. Tiden er også knap til det i mit nuværende job. Øv for det for synes faktisk, at det er lidt spændende ;)
Men sådan må man jo hele tiden prioritere....

Men tak anyway....
Hilsen Dorthe
Avatar billede Murphy Juniormester
07. august 2020 - 19:36 #3
Hej
Du kan også exporterer til regneark, rette teksterne og så importerer med "update"
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
07. august 2020 - 19:49 #4
Hold nu op Murphy......
Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det, lol.....
Selvfølgelig.....
Takker
D.