KNN Praktikant
29. juni 2020 - 10:45

Navision - Forventet modtagelsesdato

På en købsordre i Navision indtaster vi en forventet modtagelsesdato ud fra den leveringsdato, vi får fra leverandøren. Denne forventede modtagelsesdato indsættes automatisk ud for hver varelinje på købsordren.
Problemet er, at hvis vi indtaster en forventet modtagelsesdato, som er en mandag, laver den på varelinjeniveau datoen om til søndagen dagen før. Det samme er tilfældet, hvis vi indtaster en dato, som er en lørdag. Så laver den også datoen om på varelinjerne til søndagen dagen efter.
Det er et problem, da vi så i realiteten ifølge systemet får forsinket levering på alle de ordrer, vi modtager på mandage, fordi systemet angiver, vi skulle have modtaget dem søndag.
Vi har undersøgt basiskalender, hvor lørdag og søndag er angivet som fridage, og vi har ventet mange måneder på svar fra vores Navision-firma. Men måske har nogen her en ide om, hvad problemet kan være, og hvordan det kan løses?

På forhånd mange tak.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Knowit overtager konsulenthuset Creuna: 80 danske Creuna-medarbejdere følger med i købet
Konsulenthuset Knowit køber Creuna, der i de senere år har landet dundrende underskud. Ambitionen er nu at blive Nordens førende leverandør af datadrevet CX. 80 danske Creuna-medarbejdere følger med i købet.
Computerworld
Det nye MitID er et tigerspring for bedre cybersikkerhed
Klumme: Det nye MitID er en enestående mulighed for et markant løft af it-sikkerheden i danske kommuner. Med baggrund i udfasningen af det nuværende NemID kan de samtidig forbedre og styrke deres it-systemers værn overfor cyberangreb.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Styrk brugeroplevelse, produktivitet og medarbejdertilfredshed
Brugervenlige og velfungerende IT-løsninger og -enheder er en af de vigtigste forudsætninger for medarbejdernes produktivitet – men også for at øge deres tilfredshed med arbejdspladsen. Det gælder uanset, om de arbejder fra kontoret eller fra hjemmet. Omvendt ses rigide, topstyrede processer og besværlige systemer som en af de største hindringer for at kunne yde sit optimale. Der er med kort sagt vægtige argumenter for at tage temperaturen på virksomhedens tilgang til brugervenlighed og undersøge, hvordan man kan gøre medarbejdernes hverdag lidt lettere. Det får du mere viden om i denne hvidbog, der også rummer en række konkrete og virkelighedsnære problemscenarier – samt konkrete bud på, hvordan man i hvert enkelt tilfælde kan afhjælpe dem.