Avatar billede Switzer Praktikant
01. juli 2020 - 12:43 Der er 6 kommentarer

Min pc slukker

Hej
Min Toshiba Satellites viser låsning og slukker
Hvad gør jeg ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2020 - 13:43 #1
Hvad mener du med "viser låsning"???
Avatar billede Switzer Praktikant
01. juli 2020 - 13:56 #2
Blå skærm prikker der drejer rundt og skriver låsning og slukker så
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. juli 2020 - 14:14 #3
Måske den mangler strøm eller har et dårligt batteri.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2020 - 14:37 #4
Der er formentlig tale om Windows 10 ?
Hvor gammel er maskinen?
Avatar billede Switzer Praktikant
01. juli 2020 - 14:40 #5
Uha nok 10 år 🙄 vi taler om det på tide med en ny.
Vi bruger ikke meget vi printer lidt og gemmer billeder
Hvad vil du foreslå af ny, helst omkring 3000kr tænker
vi på forhånd tak. Anne og Preben
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2020 - 15:55 #6
Jeg kan så regne ud at der er tale om det er Windows 7 der er installeret eller.....?
Det kunne godt tyde på at batteriet er træt. Spørgsmålet er så om et nyt er muligt at skaffe, men er maskinen 10 år er den nok moden til pension.
Hvad angår en ny maskine, så kommer det meget an på hvilke krav der stilles, ikke mindst hvad den skal anvendes til. Overvejende kontorbrug, spil, foto/videoredigering eller ?
Jeg er ikke nok inde i hvilke maskiner der er egnede, men er sikker på at der er nogen her på eksperten der ved mere om det :-)