Avatar billede Marting Forsker
05. juli 2020 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg 0 værdi væk

Hej
Hvordan få jeg 0 værdien væk hvis jeg henter noget Fx fra Ark1 til Ark2
Som sådan her

= 'Ark1'!A1

Så kommer der til at stå 0 i ark2  hvis der ikke stå noget i A1 = ark1

På forhånd tak : -)

Hilsen Martin
Avatar billede ebea Ekspert
05. juli 2020 - 18:13 #1
Du kan i Excel i "Filer", "Indstillinger", "Avanceret", og derefter rulle ned til "Visningsindstillinger for dette Regneark" fjerne fluebenet fra "Vis et Nul i celler, der har nulværdi"
Avatar billede Mads32 Ekspert
05. juli 2020 - 19:01 #2
Hej

Hvis det blot er der hvor du henter data ved hjælp af formler vil jeg anvende:

=hvis( 'Ark1'!A1=" ";" "; 'Ark1'!A1)

m v h mads32
Avatar billede bsn Forsker
07. juli 2020 - 12:55 #3
#2
Lille rettelse
=hvis( 'Ark1'!A1="";" "; 'Ark1'!A1)
Avatar billede Marting Forsker
07. juli 2020 - 22:27 #4
Ebea > Tak for det også en mulighed : -)
Ved bare ikke hvor godt det er 😊 jeg forsøger selv at rode lidt med dette link  her : -)
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1033602

Så det er vigtigt den ikke gå ind og laver om på noget : -)

Mads32 / bsn tror det bliver denne løsning  : -)

Ja et mellemrum kan betyde en hel del : -)

Takker mangen gange for hjælpen : -)

Hilsen Martin
Avatar billede ebea Ekspert
07. juli 2020 - 23:04 #5
#4 - At fjerne Nul i din opsætning, ændrer ikke noget på hverken dine beregninger, eller andet. Det er blot en enkel måde at løse det på, i stedet for at bruge unødvendige formler ;-)
Og du kan jo altid flytte markeringen tilbage igen!
Avatar billede Marting Forsker
08. juli 2020 - 22:11 #6
ebea > Ja det kan der være noget  om  : -)
Jeg ved ikke om du  / i kunne hjælpe lidt  : -) med lidt kode : -)

Jeg har lavet en lille opdatering, fjernet et par kolonner og har gjort  så den sletter fra A5 : G62

Så knækker filmen: -)

Men kan sige koden er der næsten : -) den skal bare rette lidt til
Ved ikke om man kun kan gemme vis ark?

https://www.dropbox.com/scl/fi/62lizq8f8ciohsst02p2c/Tom-_K-rselsrappor_-08-07-2020-opdater.xlsm?dl=0&rlkey=hmhv44pryt7fff3w5ywfk09z3

Hilsen Martin G.
Avatar billede ebea Ekspert
08. juli 2020 - 23:02 #7
#6 - Jeg har ingen anelse om, hvad det er du har i dit Ark, og hvad du skal have ændret. Det er lidt "tricky" ud fra din beskrivelse.
Det er noget kørsels styring; men udover det, så?
Avatar billede Marting Forsker
09. juli 2020 - 05:53 #8
ebea >

Ja det er rigtigt  😊 der er ikke meget beskrivelse her ud fra en anden tråd / kontext : -)

Fra de her to link  her : -)

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1033602
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1033761?k=8358643

Håber det giver mere mening

En en opdatering af min kørselsrapport

1.den kan lave 2 sider printe layout, hvor jeg skal bruge ovenstående formel  i stedet for VB gør det : -)

2. den gemmer nogen nogle vise ark uden makroer

3. den kan vise om der er en eller to sider

4. den ignorere tiden hvis  der er farve i D5:G5 til D62:G62

Håber det giver mere mening alt sammen nu : -)
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2020 - 08:02 #9
#8 - Hvad er det for en formel du nævner?
Du skriver:
"...... 1. den kan lave 2 sider printe layout, hvor jeg skal bruge ovenstående formel  i stedet for VB gør det : -) "

Men hvad er det som du specifikt vil have hjælp til? Skriv nøjagtigt hvad der er du mangler, og i hvilket Ark.
Avatar billede Marting Forsker
09. juli 2020 - 22:51 #10
ebea > Det er denne her  ”= 'Ark1'!A1”

kan godt se det ikke var meget info : -)

min tidligere kørsel rapport, var der to ark pr. kørselsrapport i samme samlet EXCEL ark

nu kunne jeg godt tænke mig, der var kun et hoved ark, hvor men taster  ind i ark ”Kørselsrapport”

Så alt i indtastet  A5:G33 kommer over i Ark ”Udskrive side 1” og alt  indtastet kommer over i A34 : A62 i Ark ”Udskrive side 2” (Skal nok lige selv opgradere med formlerne)

Så tænker når bliver indtastede karakterer ind i disse celler  A5:G33 så skal  F1 = "Side"

G1 = "1/1"  for blive sådan her
Hvis der bliver indtastede karakterer ind i disse celler A34 : A62 så skulle der stå sådan her F1 = "Side"  G1 = "2/2" fyldt ud med gul (Så man tydeligt kan se der er to sider)

Altså i ark ”Kørselsrapport”
Ark ”Udskrive side 1” kunne jeg godt tænke mig at A1 ændre sig alt efter om der er 1 eller 2
Ark ”Udskrive side 1” 1  side A1=” Kørselsrapport Side 1/1”
Ark ”Udskrive side 1” 2  sider A1=” Kørselsrapport Side 1/2”

Har lavet tekst i ”Hjælpe Ark” A30, A31 (stå ikke rigtigt ) tænker VB henter

hjælpetekst over i Ark ”Udskrive side 1”

Huha det var lige det for nu  : -) håber det giver mere mening

Hilsen Martin  G.

PS. kan men godt selv styre hvilken Ark man kan  gemme uden makroer
Som fx. ark

”Kørselsrapport”
”Udskrive side 1”
”Udskrive side 2”