Avatar billede pouls Juniormester
07. juli 2020 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopier/overskriv

Jeg har 2 mapper med næsten det samme indhold. Jeg vil gerne have den ene mappe overført til den anden men hvis jeg prøver at kopier i Windows 10 flytter den bare mappen og så er der for lidt plads på drevet. Før var der en mulighed når man ville kopier der hed overskriv men den kan jeg ikke finde mere.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2020 - 16:20 #1
I stifinder skal du kunne se modtager-mappe i venstre del, klik så på afsender-mappe, så dens indhold vises i højre del. Marker alt der med Ctrl+A, og træk den samlede markering til modtagermappen.
Den vil (når den møder første dublet) spørge, om du vil overskrive eller annullere kopieringen af filen.
vælg Annullér, og sæt lige hak i 'gør det samme ved alle filer fremover'
Så for du kun opdateret med nye filer i modtager-mappen.
Avatar billede pouls Juniormester
07. juli 2020 - 16:31 #2
Hvis jeg starter stifinder kan jeg kun se en mappe ad gangen
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2020 - 17:11 #3
stifinder i toppen, klik på Vis, og til venstre er bla Navigationsrude - vælg den, og stifinder opdeles med navigation (diske og mapper) i venstre del og mappeindhold til højre.
Avatar billede pouls Juniormester
07. juli 2020 - 17:25 #4
Har løst problemet hvis jeg tog alle 98 mapper og prøvede ar kopirer dem et modtager drevet var der ikke plads nok men hvis jeg kun tog 20 mapper hver gang fik jeg mugligheden at overskrive eller annullerer.