Avatar billede Aaaaaa- Mester
09. juli 2020 - 14:17 Der er 7 kommentarer

PDF-blanket tekst forsvinder

Hej

Jeg har været udsat for ved brug af to forskellige PDF-blanketter, at den indtastede tekst forsvinder/skjules.

Normalt når man åbner en pdf-blanket, er felterne til udfyldelse angivet med en lyslilla farve og så skriver man bare sin tekst, hvorefter man kan se teksten i feltet.

Jeg har så oplevet, at teksten befinder sig bag denne lilla markering - dvs. når man trykker på tekst-feltet (den lilla markering), så vises teksten - men så snart man bevæger sig væk igen, skjules teksten igen.

Er der nogen, der kan oplyse årsag og løsning til dette?

Det er ikke mig selv, der har indtastet teksten, så jeg kan ikke gennemskue, hvad der er foregået.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2020 - 07:23 #1
Er det ikke, at teksten er skrevet i samme farve som baggrunden, og derfor vises når den skifter til lilla?
Avatar billede Aaaaaa- Mester
10. juli 2020 - 09:17 #2
Nej, teksten er skrevet med sort. Teksten kommer frem når man klikker på den lilla markering. Herefter forsvinder den lilla farve og man kan se teksten.
Avatar billede falster Ekspert
10. juli 2020 - 10:16 #3
Hvilket styresystem og program (til udfyldelsen) anvender du?
Avatar billede Aaaaaa- Mester
10. juli 2020 - 11:00 #4
Det er ikke mig, der har udfyldt formularen.

Jeg kan nu konstatere, at hvis jeg åbner filen med Chrome, så vises teksten på normal vis.
Avatar billede Aaaaaa- Mester
23. september 2020 - 18:35 #5
Er der ingen der kan bidrage med en løsning? :(
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2020 - 18:52 #6
du har ikke skrevet hvad du åbner filen med, hvilket system (windows/mac/ios/android/linux) chrome virker, men hvad er det, der IKKE virker?
Avatar billede Aaaaaa- Mester
23. september 2020 - 19:08 #7
Jeg bruger Windows og åbner dokumentet normalt med Adobe reader.