Avatar billede Lucas Hein Novice
10. juli 2020 - 20:04 Der er 4 kommentarer

Kan jeg både have nvme m.2 og en ssd?

jeg har i forvejen en nvme m.2 på 1tb. Kan jeg også kunne sætte en ssd mere i eller vil de ikke fungere sammen? eller skal jeg have hdd?

Mvh. Lucas
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. juli 2020 - 20:56 #1
Det kan sagtens fungere - der skal selvfølgelig være fysisk plads og ledig tilslutning.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
11. juli 2020 - 22:54 #2
det korte svar er ja naturligvis. Men du vil altid blive begrænset af den disk med dårligste read and write, når vi taler om overførsel af data til den ene disk til den anden
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
11. juli 2020 - 22:57 #3
fra den ene disk til den anden skulle der stå.
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. juli 2020 - 23:59 #4
Af performance og slitage hensyn er det vigtigt der er passende fri plads på SSD. Hvis du i stifinder har kolonne % fyldt med bør den ikke gå i rød - ( 90 %fyldt ) men gerne lavere. NVME SSD er typisk klart hurtigere end SATA SSD som er klart hurtigere end traditionelle harddiske. Specielt skrivninger på SSD lider når disken er næsten fuld.