Avatar billede Naja Praktikant
12. juli 2020 - 08:39 Der er 6 kommentarer

Søger hjælp til installation af "Wireless-N wifi repeater"

Kære kloge mennesker
Jeg håber i kan hjælpe mig med denne problematik, som fylder meget hjemme hos os.

Vi har kun internet i den ene del af huset.
Jeg har derfor købt 3 stk Wireless-N wifi repeater, så signalet også kunne sendes ned til ungernes værelser.
Jeg har været på YouTube og placeret wifi repeaterne, som anbefalet.
Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at installere dem på hverken Ps4, IPads, mobiler, crome tv osv.
De er købt som trådløse. Men den beskriver alligevel, at den skal tilsluttes en device med ledning. Det vil de ikke kunne, hvis jeg skal kunne placere dem korrekt i forhold til at sende/modtage signalet videre til de andre.

Jeg har prøvet at skrive det der står jeg skal gøre i webbowser. Det korrekte kommer frem, men jeg kan ikke komme videre derfra.

Når jeg laver en almen wifi søgning, kan jeg se at alle 3 wifi repeatere "er der".
Men jeg kan ikke "komme ind på dem".

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert? 🙏
Avatar billede puren Ekspert
12. juli 2020 - 12:13 #1
kan ikke rigtig hjælpe uden vi ved hvad det er for noget gear
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. juli 2020 - 21:07 #2
#1 har ret -men her er et eksempel..

https://sw21359.smartweb-static.com/upload_dir/docs/Vejledninger/Wireless-N-WiFi-Repeater.pdf

konfigurerer med kabel og brugsiden hen den uden det kabel -men hvad du har behov for...
Avatar billede kurtba Ekspert
13. juli 2020 - 23:17 #4
Fulgte der ikke en installationsvejledning med? Så prøv at lægge den op, så vi kan læse den.
Jeg tror desværre ikke, at du skal regne med at få et særlig godt resultat.
Jeg har selv prøvet flere af disse wifi repeatere (dyrere modeller end dem du har købt), og ingen af dem leverede et godt resultat. Problemet er at de skal fange et dårligt signal og så forstærke det, og det slipper de ikke ret godt fra. Ingen af dem jeg prøvede gav et resultat, som kunne bruges til noget.
Jeg bemærker, at den model du har købt kun kan virke på 2,4 ghz nettet og kun med 300 mbits, hvilket ikke er så imponerende. Samtidig handles de tilsyneladende kun hos firmaer, som hele tiden har tilbudpriser på deres produkter. Har set at den kan købes ned til 89 kr, og det får man altså ikke meget brugbart for.
Men nu har du købt den, og så kunne det selvfølgelig være rart, hvis du kunne få noget ud af dem. Men brugsanvisningen ville være rar at få fat i, da det er et noname produkt, hvor man ikke kan finde en hjemmeside til dem, som rent faktisk har lavet dem. Så vidt jeg har kunnet finde ud af, skal de sættes op via kabel og pc, og først når denne opsætning er foretaget, vil den kunne blive flyttet og anvendes som trådløs.  Såvidt jeg kan se, så vil de også anvende samme ssid (hvilket er en god ting), men det betyder så også, at du ikke kan se dem særskilt fra hinanden, da de jo hedder det samme på netværket. Det skal så gøre, at når du bevæger dig rundt i huset, skal din enhed hoppe fra den ene til den anden uden at du umiddelbart bemærker det, men således at den hele tiden er forbundet til den med stærkest signal.
Flere mærkefirmaer forsøgte også med lignende løsninger for år tilbage, men de har tilsyneladende heller ikke selv den store fidus til denne teknologi, idet de nu sender mesh anlæg og powerline anlæg på markedet, da det helt sikkert virker meget bedre. Ulempen er så, at de også er væsentlig dyrere. Men efter mange eksperimenter endte jeg selv med et powerline anlæg, og det er bare noget, som virker. Mit er fra før der var noget, som hed mesh, så mesh er nok mindst lige så godt som powerline.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juli 2020 - 23:34 #5
At dømme efter billederne er det den model  hvor jeg linkede til brugsanvisningen i #2. Så det er vel bare at følge brugsanvisningen.
Avatar billede kurtba Ekspert
14. juli 2020 - 00:07 #6
Ok, det havde jeg ikke lige set. Så er spørgsmålet til Naja, om hun følger vejledningen og hvor langt når hun, før hun fejler.