19. juli 2020 - 17:15 Der er 6 kommentarer

WMP kaster sange tilfældigt rundt.

Hej

Jeg har en ext.harddisk hvor jeg har temmelig meget musik på.
Det meste bliver lagt ind under de tilhørende lp'er/cd'er.
Men på nogle plader bliver nogle af numrene kastet ind tilfældigt eller under ukendte.
Dette kan jeg tildels godt forstå, da jeg har nogen bootlegs og lignende liggende.
Men sselv om jeg går ind og navngiver og flytter dem på plads, så flytter de tilbage igen efter jeg har haft slukket pc.

Er der ikke en løsning på dette problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juli 2020 - 17:24 #1
Ved ikke om det hjælper hos dig men jeg placerer et nummer før titlen
altså 01.Titel- 02. Titel  OSV,
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juli 2020 - 17:59 #2
#1 Det kunne helt sikkert godt have en formodning om er løsningen :-)
19. juli 2020 - 18:17 #3
Det gør jeg og det gør programmet også når man ripper cd'er
Så det er ikke der problemet er desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2020 - 18:21 #4
det vigtige er, at du ikke skriver #1 som 1, men netop 01 - windows selv sorterer på tal først, mens andre tager det mere 'bogstaveligt' (så 11 kommer efter 1, og 21 efter 2).
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juli 2020 - 20:41 #5
#4 Netop dette har jeg oplevet med dato: f.eks. 1 januar, 10, januar op til 19. januar, derefter fulgte 2. januar og så kom 20. januar osv osv.
Det er jo ikke rigtigt brugbart.
Avatar billede Hansemand Praktikant
22. august 2020 - 16:44 #6
Du kan jo se om denne gamle post kan bruges

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7/windows-media-player-12-keeps-moving-my-music/790f8c9a-865c-4360-9517-0bec51ffd61b

Min anbefaling er at fjerne WMP fra dit system og bruge de andre værktøjer Windows 10 giver dig, eller kigge et helt andet sted som f.eks. MusicBee, den koster gratis og er efter min mening fantastisk.

Min erfaring med WMP er at det er noget skrammel. Jeg har aldrig haft andet end bøvl med den, bl.a.  ændring af thumbnails, både størrelse og opløsning, ændring af equalizer opsætning.