Avatar billede Uvanga Ekspert
21. juli 2020 - 10:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Avast Free Antivirus vil ikke afinstallere ikon

Ved en fejl er jeg åbenbart kommet til at trykke på Avast Free Antivirus, som så har installeret sig på min PC. Jeg har efterfølgende afinstalleret programmet med Revo Uninstaller. Programmet er væk når jeg går ind og ser listen i Revo Uninstaller , samt er væk i Tilføj og fjern programmer oversigt.
Men ikon på skrivebord, samt ikon i programoversigt forsvinder ikke. Hvordan kommer jeg af med dette ikon?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2020 - 10:40 #1
Det på skrivebordet kan du bare trække i papir kurven. I programlisten prøv at højre klikke på det og se muligheder der
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. juli 2020 - 11:23 #2
Tak for hurtig respons 👍
Ikon til skraldespand udført ok. Men ikon i programlisten er der stadig. Hvis jeg trykker på "Fjern" dukker listen "Fjern eller rediger et program op" Selvom Avast ikke figurerer her. Jeg gik så i C: Programmappen og slettede Avast. Det fjernede dog ikke ikon i programliste.
NOTE: Inden jeg sendte dette, ville jeg lige prøve at klikke på Avast i programliste en gang til. Og så dukkede der faktisk en lille boks op på skrivebord. Denne boks tilbød at slette genvej, så det gjorde jeg. Og bingo nu er problemet løst.
Men jeg mener det er første gang jeg oplever at ikon ikke forsvinder så snart jeg afinstallere et program. Eller har jeg bare været heldig hidtil?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2020 - 12:15 #3
Velbekomme. Jeg har også oplevet det en enkelt gang selvom jeg brugte Revo. Måske jeg fik det fjernet ved en indstilling til hvilke ikoner der skulle være i program listen men kan ikke huske det 100%