Avatar billede allan1066 Juniormester
27. juli 2020 - 21:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af datafil C5 3.00 til C5 2010 4.3

Ja det er "gamle" programmer - men mon ikke der skulle være en der kan hjælpe?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
27. juli 2020 - 22:07 #1
Davs,

Yep det kan du sagtens.  Du skal selvfølgelig have de nødvendige kodefiler, de er nemlig forskellige fra version til version.  Men hvis du har kodefiler til ver 2010 (4.3) er femgangsmåden således:

Din ver 3.0 skal først konverteres til en version 4.0 Service Pack 1 ellers duer det ikke. Fra version 4.0 SP1, kan du efterfølgende konvertere til Ver 2010.

Gøres nemmest ved at lave en mappe til hver version, indlæse de korrekte kode med videre.  flyt derefter din Ver. 3.0 datafil til mappen for 4.0 SP1, start c5 og den vil konvertere helt af sig selv.  Når du har en 4.0 SP1 version, flytter du den til mappen for 2010, starter C5 og den vil konvertere her også.

Husk du skal have Administrator rettigheder på den PC du anvender.

God fornøjelse.
ADDCON

Peter Agger

OBS !  Hvis du ikke slev har de nødvendige 'stumper' til konverteringen har jeg et setup, hvor det kan gøres.  Kræver kun at jeg får adgang til din 3.0 datafil.
Avatar billede allan1066 Juniormester
28. juli 2020 - 07:21 #2
Hej Super at du vil hjælpe - jeg er ikke lige med hvordan jeg konverterer til 4.0 SP1, men hvis du vil hjælpe sender jeg gerne datafil.Kontakt mig venligst på ar@godetider.dk - gerne med en pris.

På forhånd tak

Allan Rasmussen
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
28. juli 2020 - 07:38 #3
Hej Allan,

Den kan jeg godt fixe for dig.  Du skal regne med maks. 1 times arbejde måske
mindre, for et standard regnskab, hvis der ikke er fejl i data. Nu kan jeg se du laver revision, hvor mange databaser har du så (klientregnskaber) ?

Bedste måde er at jeg henter datafiler via en teamviewer og smider dem retur når de
er konverteret.

Har du materiale til en 2010 installation ?

MVH
PA
Avatar billede allan1066 Juniormester
28. juli 2020 - 09:43 #4
Hej

Kan du ikke sende mig din mailadresse? til ar@godetider.dk - så tager vi den der fra