Avatar billede bas Forsker
29. juli 2020 - 16:18 Der er 4 kommentarer

Kubuntu: PC slukker under opstart

Hej
Jeg er nybegynder i Linux, men er der mon en nem måde at løse nedenstående på?

Jeg har installeret Kubuntu på min bærbare PC.
Når jeg tænder PC'en og derefter lukker låget, slukker PC'en under opstarten af Kubuntu. Det sker hver gang. Jeg har kigget under strømstyring men kan ikke umiddelbart se, at der er noget jeg kan ændre der vedr. opstarten.
Er der et andet sted jeg skal kigge, og hvad er det jeg skal kigge efter/gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 18:29 #1
Hvis strømstyring i Kubuntoikke har indstillinger for låg som Windows har skal du bare ikke lukke låget.
Hvorfor lukke låget??
Har du den i en dock?
Avatar billede bas Forsker
29. juli 2020 - 18:46 #2
Tak for din kommentar.
Jeg har sat en ekstra skærm til.
Men ja, jeg må bare lade være med at
lukke låget. Det fungerer også fint nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2020 - 20:26 #3
Ja det gør det :-)
Avatar billede bvirk Guru
30. juli 2020 - 07:14 #4
Det er også en del kølingen at skærmen står åben - varemafgivelse gennem tastaturet. Måske i applications->settings->display kan skærmen slukkes så det ikke bruger strøm og levetid. Hvis den ikke føles varm derved og tastatur planet har en flade der ikke er tast kan man anbringe en lille klods der klappes ned mod uden at der lukkes helt.