Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
30. juli 2020 - 20:14 Der er 7 kommentarer

Forkert lyd!! - er det blæseren der går ujævnt??

Jeg har i længere tid oplevet at min PC (Lenovo ideapad Y700 15isk) ofte kommer med en ufattelig træls ujævn lyd.

https://www.youtube.com/watch?v=r-VfIak60s0

Er det ventilatoren der er ved at stå af?
Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
30. juli 2020 - 20:18 #1
Jeg har mulighed for at sætte "Extrem køling" på via "lenovo nerve center", hvilket efter noget tid får lyden til at forsvinde i en periode, men den vender tilbage igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2020 - 22:06 #2
Der er sandsynligvis røget et leje.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2020 - 22:54 #3
Ja eller der ligger noget fysisk inde i blæsehuset som vingen rammer. Der er en video her hvordan man tager bunden af og kommer ind til blæserne. De sidder med få skruer skulle kunne pilles ud uden at splitte den ad til atomer. Her kan selve køle profilen også børstes ren. Håber det er din model jeg viser her? https://www.youtube.com/watch?v=Q0t2GwAha-s
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 07:08 #4
PS Er der reklamation på den brydes retten til det hvis du selv skiller den ad.
Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
31. juli 2020 - 07:18 #5
PC'en er efterhåen 3 år gammel så garantien er væk - har fundet en ny blæser til ca 200 kr. tror der sidder to, så overvejer at finde ud af hvilken som larmer og så bare skifte den ene eller begge.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 07:23 #6
#5 Ja du skal jo under alle omstændigheder derind, så du må vurdere hvilken blæser der evt kan lave støjen. Men pil lige låget af blæserne for at tjekke for ting der IKKE skal være derinde,og børst køleprofilet af når du er i gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 07:24 #7
#5 Ja video viser også 2 blæsere.