Morten Forsker
03. august 2020 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Php GUID og en måde at få et callback

Hej

Vil høre om der noget der har et svar på hvordan jeg gør når jeg f.eks bruger GUID function For at lave et så unikt id for en bruger på en webshop.
Jeg har brug for at få det guid til at følge med brugeren heletiden i mellem sideskift fra en url til en anden url, har en side hvor der er 3 domæiner altså Alias så de 3 domæner har samme content.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få min kurv med på alle 3 sider. så man ender med at have en kurv fra de sider. Har lavet det med en client IP men den er ikke så præcis og hvis bruger er bag poxey eller andet så kommer kurven måske op på andre computere. Pluginet er ikke færdig så kan ikke vises endnu da jeg ikke vil gøre det offentligt før det virker på en ordenligt måde.

Så jeg spørger om, er det muligt at lave en session eller cookie som kan følge med, eller er der en anden måde?

Kan man få en cookie til at have 3 url?
En session som kan følge med på det 3 sider med forskellig url?

Med venlig hilsen
Morten
arne_v Ekspert
03. august 2020 - 17:46 #1
Skifte fra det ene domain til det andet domain via et link som overfører informationen??
Morten Forsker
03. august 2020 - 18:01 #2
Altså igennem et $_GET['guid']; eller?
Jeg er nemlig nød til at kunne have det med helevejen, kan ikke heletiden have det på linket, da der kan være sideskift til fra eksempel /info og så ind i en varer tilføje varen siden opdatere eller igennem et ajax call. Så ved ikke lige hvordan jeg skal få linkene linket sammen og så stadig have et unikt id kurven kan kigge på og derfra gå til kassen.
arne_v Ekspert
03. august 2020 - 18:44 #3
Min ide er:
* du har 3 domæner www.a.dk, www.b.dk og www.c.dk
* brugeren er paa www.a.dk og har noget i session
* brugeren klikker på link https://www.b.dk?guid=123&foo=bar
* www.b.dk får gemt guid og foo i session
* brugeren klikker på link https://www.c.dk?guid=123&foo=bar
* www.c.dk får gemt guid og foo i session

Da jeg ikke kender konteksten ved jeg ikke om det er praktisk muligt.
Morten Forsker
03. august 2020 - 19:17 #4
Det giver god mening så jeg får den information fra cookie ind i URL'en hvis jeg kan sige til den nu er det et nyt link altså det der kommer efter www eller / så skal den placere cookie / session i URL'en altså det guid. Og så på den nye alias henter guid ned i den cookie osv. Så den heletiden får taget den med rundt. Er det sådan du tænker det kunne gøres?
cpufan Novice
03. august 2020 - 21:48 #5
Koordinere via et db-kald som er fælles for de tre domæner, og kan tilgåes fra enhver.
Morten Forsker
04. august 2020 - 19:10 #6
Det må jeg lige prøve af
arne_v Ekspert
04. august 2020 - 19:20 #7
Grundliggende er problemet at få sammenkoblet sessionerne på de forskellige domæner.

Det kan gøres ved at have noget i URL.

Om du overfører al information via URL eller du overfører en id og så slår resten op i database er bare en detalje.
Morten Forsker
04. august 2020 - 21:12 #8
Det må jeg altså lige prøve ;-)
Morten Forsker
05. august 2020 - 09:35 #9
Så har jeg fået det til at virke med cookien, men vil høre hvordan kan jeg add noget til url, uden at bruge get. tænkte jeg vil bruge # i stedet for ? så google ikke kigger efter den. eller ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre for at undgå at siderne får et ekstra variable.
Morten Forsker
07. august 2020 - 07:09 #10
Så fik jeg ordnet det det lykkedes :)
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Anne Marie Engtoft Larsen gør klar til at rejse til USA som Danmarks nye tech-ambassadør: "Jeg har glædet mig helt vildt"
Interview: Om få dage drager Anne Marie Engtoft Larsen til Silicon Valley, hvor hun indtager embedet som Danmarks nye tech-ambassadør. "Mit mandat bliver at at fokusere på, hvordan vi skaber handling," siger hun i sit første interview som Danmarks tech-ambassadør.
Computerworld
Ups!: Gammelt fjernsyn lagde internetforbindelsen ned i hel landsby i halvandet år
I halvandet år var en hel landsby i Wales plaget af elendig bredbåndsforbindelse, som begyndte hver dag klokken syv om morgenen. Teknikere kæmpede med at løse mysteriet, men lige meget hjalp det. Årsagen viste sig at være et brugt tv, som en af byens familier havde taget i brug.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Sådan vinder de etablerede virksomheder med digital transformation
For virksomheder der forbereder sig på at gennemgå en digital transformation, hvor Customer Experience er en central faktor, så har der aldrig været mere på spil end nu. Digital disruption truer med at ændre måden legacy virksomheder driver forretning på. Etablerede virksomheder udfordres af nye virksomheder, som mestrer det hurtigt udviklende digitale landskab. Kunder forventer en nem oplevelse og de vil kunne drage nytte af de samme digitale kanaler, som de bruger til at kommunikere med venner og familie med, til at kommunikere med virksomheder. Denne guide har vi designet til at hjælpe Enterprise virksomheder, der er i de tidlige stadier af deres digitale transformation, de organisationer vi kalder Digital Transformers – til at forstå de bedste næste skridt baseret på deres unikke profiler og hjælpe dem med at benchmarke mod deres konkurrenter.