Avatar billede Morten Professor
03. august 2020 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Php GUID og en måde at få et callback

Hej

Vil høre om der noget der har et svar på hvordan jeg gør når jeg f.eks bruger GUID function For at lave et så unikt id for en bruger på en webshop.
Jeg har brug for at få det guid til at følge med brugeren heletiden i mellem sideskift fra en url til en anden url, har en side hvor der er 3 domæiner altså Alias så de 3 domæner har samme content.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få min kurv med på alle 3 sider. så man ender med at have en kurv fra de sider. Har lavet det med en client IP men den er ikke så præcis og hvis bruger er bag poxey eller andet så kommer kurven måske op på andre computere. Pluginet er ikke færdig så kan ikke vises endnu da jeg ikke vil gøre det offentligt før det virker på en ordenligt måde.

Så jeg spørger om, er det muligt at lave en session eller cookie som kan følge med, eller er der en anden måde?

Kan man få en cookie til at have 3 url?
En session som kan følge med på det 3 sider med forskellig url?

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2020 - 17:46 #1
Skifte fra det ene domain til det andet domain via et link som overfører informationen??
Avatar billede Morten Professor
03. august 2020 - 18:01 #2
Altså igennem et $_GET['guid']; eller?
Jeg er nemlig nød til at kunne have det med helevejen, kan ikke heletiden have det på linket, da der kan være sideskift til fra eksempel /info og så ind i en varer tilføje varen siden opdatere eller igennem et ajax call. Så ved ikke lige hvordan jeg skal få linkene linket sammen og så stadig have et unikt id kurven kan kigge på og derfra gå til kassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2020 - 18:44 #3
Min ide er:
* du har 3 domæner www.a.dk, www.b.dk og www.c.dk
* brugeren er paa www.a.dk og har noget i session
* brugeren klikker på link https://www.b.dk?guid=123&foo=bar
* www.b.dk får gemt guid og foo i session
* brugeren klikker på link https://www.c.dk?guid=123&foo=bar
* www.c.dk får gemt guid og foo i session

Da jeg ikke kender konteksten ved jeg ikke om det er praktisk muligt.
Avatar billede Morten Professor
03. august 2020 - 19:17 #4
Det giver god mening så jeg får den information fra cookie ind i URL'en hvis jeg kan sige til den nu er det et nyt link altså det der kommer efter www eller / så skal den placere cookie / session i URL'en altså det guid. Og så på den nye alias henter guid ned i den cookie osv. Så den heletiden får taget den med rundt. Er det sådan du tænker det kunne gøres?
Avatar billede cpufan Juniormester
03. august 2020 - 21:48 #5
Koordinere via et db-kald som er fælles for de tre domæner, og kan tilgåes fra enhver.
Avatar billede Morten Professor
04. august 2020 - 19:10 #6
Det må jeg lige prøve af
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2020 - 19:20 #7
Grundliggende er problemet at få sammenkoblet sessionerne på de forskellige domæner.

Det kan gøres ved at have noget i URL.

Om du overfører al information via URL eller du overfører en id og så slår resten op i database er bare en detalje.
Avatar billede Morten Professor
04. august 2020 - 21:12 #8
Det må jeg altså lige prøve ;-)
Avatar billede Morten Professor
05. august 2020 - 09:35 #9
Så har jeg fået det til at virke med cookien, men vil høre hvordan kan jeg add noget til url, uden at bruge get. tænkte jeg vil bruge # i stedet for ? så google ikke kigger efter den. eller ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre for at undgå at siderne får et ekstra variable.
Avatar billede Morten Professor
07. august 2020 - 07:09 #10
Så fik jeg ordnet det det lykkedes :)