Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 15:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

CCleaner mere end 2000 trackers to remove

Jeg har bare være inde og læse nogle danske aviser på nettet.
Alligevel var der mere end 2000 trackers to remove.
Er det sandsynligt? Jeg tror det ikke.
Min PC står så under vand, som de skriver, jeg lader programmet rense min PC, og det ser derefter fint ud, om end pro udgaven kan gøre det bedre.
Jeg kører umiddelbart en ny test, og straks står min PC igen under vand.
Så spørgsmålet er, om CCleaner er et plattenslager program, som kører en kampagne for at få os til at købe pro udgaven.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 16:14 #1
Har lige opdateret til den nyeste version og kørt to på hinanden scan af pc. Første gang fjernede den meget, og anden gang kun ganske lidt efter jeg havde været på Brave browseren.
Hvad mener du med "står min pc under vand"?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 16:33 #2
De skriver de faktisk. Jeg åbnede lige for at se dit indlæg, og havde allere 630 trackers. https://ibb.co/p0Jns2d
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 16:40 #3
Weather er jo faktisk "vejret ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 16:42 #4
tracers kan måske også inkludere de sider som adblockkeren stopper som du ikke ser.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 16:46 #5
Sådan ser min ud efter at have kørt lidt rundt på nettet
https://ibb.co/K6wJFyS
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 16:53 #6
Weather, ja du har selvfølgelig ret :-) Det var en læsefejl. Den slags begår jeg flere og flere af, i takt med, at mit syn er blevet forringet.
Det man ser på dit link ligner ikke det på mit, der står ikke noget om trackers.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2020 - 16:56 #7
Jeg synes efterhånden at CCleaner er blevet lidt for "effektiv", og her er det ment i negativ forstand. Jeg føler producenten prøver, at lokke brugerne til at købe Pro versionen samt at deres antivirusprogram Avast bliver installeret mere eller mindre automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 16:57 #8
Kører free udgaven af CCleaner og bruger Bitdefender Pro. AV.
Måske noget bliver filtreret fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:02 #9
#7 Alle der har frie udgaver af programmer man kan hente, vil gerne have man skal på den betalte udgave.
CCleaner er ikke værre end andre på dette punkt synes jeg.
Vælger altid brugerdefineret installation på programmer der hentes på nettet så man hurtigt ser hvad man får i "tilgift" ;-)
Jo Bitdefender free den holder sig pænt i baggrunden uden at reklamere.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 17:05 #10
#7  Ja det er ret ufint, at luske Avast med ind. og det er ikke sandsynligt, at de på et øjeblik kan få en PC til at køre bedre.
Jeg tror mere på, at iObit Advanced system care MÅSKE kan gøre noget.

#8 jeg kører også freeware, og har ikke tænkt mig at købe pro.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 17:11 #11
#10 Jeg finder, at CCleaner prøver at bilde folk ind, at den renser og forbedre en PC, mere end den faktisk gør.
Men du har da ret i, at man ikke kan bebrejde et firma, at de gerne vil sælge pro udgaven, og ja, det gør de selvfølgelig alle sammen. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:15 #12
#11. Går ikke så meget op i om den tager lidt mindre end andre alternativer.
Jeg har prøvet andre programmer før i tiden, der skulle gøre det samme.
Men har oplevet at efter jeg har kørt programmet, så virker pc ikke ordentligt bagefter, og skal så bøvle med at få det til at køre igen. Det har jeg aldrig oplevet med CCleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:18 #13
Jeg har før brugt både Privazer og et program der hed True Sword og Registry Booster. Alle disse programmer bruger jeg ikke mere, på grund af problemer efter jeg havde brugt dem.
True Sword og Registry Booster er en del år siden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2020 - 17:25 #14
#9 Jeg ved godt at meningen er at brugerne skal få blod på tanden og efterfølgende købe "Prof udgaven", men jeg synes at CCleaner der blevet mere aggressiv i sine forretningsmetoder, og det irriterer med at man skal have efterfølgende ulejlighed med at fjerne Avast. Jeg har i nogen tid ikke haft CCleaner installeret på min stationære pc. Jeg bruger i stedet Privazer - denne findes også i en Prof-udgave, men jeg er godt tilfreds med den gratis udgave.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 17:29 #15
Det er måske fordi CCleaner ikke laver så meget, at det kan give problemer, :-)
Bortset fra Privazer kender jeg ikke de programmer du nævner, men kan sige, at selv om det ser ud til, at iObit arbejder meget, har programmet aldrig givet nogen problemer.
Privazer ser ud til at være et udmærket program, men jeg er lidt skeptisk over for de mange opdateringer, hvor man hver gang, bliver præsenteret for de mange muligheder, for at donere  penge.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:30 #16
#14 Synes jeg ikke.
Når programmet her siger der er en nyere version er Avast ikke med i pakken når den installerer.
Så hvor men har hentet den oprindeligt har en indvirkning på hvad man får efterfølgende.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:39 #17
Er ikke 100% sikker, men jeg tror at henter man programmer her https://ninite.com/ så er det kun programmet man får.
Ikke noget tilgift.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 17:42 #18
CCleaner er så ikke lige på siden her, men jeg mener jeg på en ny installeret pc har brugt siden, og ikke fået "tilgift" programmer på.
03. august 2020 - 18:54 #19
Jeg har skrevet dette før:

Jeg er stoppet med at bruge programmer, der påstår de kan rydde op og forbedre min PC's yde evner.
Og jeg har valgt at tro på dem der siger det ikke giver noget at slette i registry.
Det er hvad jeg har valgt at tro på, da jeg aldrig har oplevet det har været mærkbart at rydde op.

En re-installation på mekaniske diske, den tror jeg stadig på, men kun på mekaniske diske.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2020 - 20:15 #20
#19 Jeg vil give dig ret i det umiddelbart er svært at måle på det.
Bruger også kun CCleaner måske hver 2-3 måned.
Med hensyn til registry er det korrekt man ikke kan mærke forskel.
Dog vil jeg sige jeg altid rydder op i den når jeg fjerner programmer fra min pc.
Her bruger jeg Revo Uninstaller Free til at rydde op efter programmet er fjernet.
Skal et program installeres om igen, er Windows nemlig slem til at genbruge oplysninger der ikke er fjernet, og programmet vil komme tilbage med fejl.
Generelt bruger jeg også Windows egen oprydnings funktion diskoprydning.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2020 - 23:40 #21
Tak for jeres deltagelse i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2020 - 07:37 #22
Jeg har lige hentet den nyeste version (CCleaner free) - og deres 'trackere' er snyd. Det var tidligere kun cookies, men nu tæller de Historik og browser-cache-filer med - og så bliver det jo hurtigt et stort tal.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2020 - 10:51 #23
#22 Fint at du fandt en forklaring på, hvorfor man får så usandsynlig mange trackers.
Og ja, det må da betegnes som snyd. Tak skal du have. :-)