Avatar billede posten Ekspert
04. august 2020 - 19:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

udskrivning af det der er på skærmen

nu har jeg hørt det så mange gange men når man nu skal bruge det er det jo væk
hvad er det nu man skal trykke på for at udskrive det der vist på skærmen ???
fordi deres print side er i mico str.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. august 2020 - 19:50 #1
Avatar billede milter Ekspert
04. august 2020 - 20:11 #2
Hvad er det, du vil udskrive?  Er det hele siden med billeder, tekst, reklamer og alt det andet? Eller er det blot teksten fra f.eks. en artikel, eller ...?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. august 2020 - 21:27 #3
#2 Det skulle klippeværtøjet jo snildt kunne klare. Jeg bruger ofte selv denne funktion med stor tilfredshed.
Avatar billede posten Ekspert
05. august 2020 - 05:37 #4
problemet er dem der har siden laver det mindre end det der står på skærmen vil "bare" udskrive det som jeg ser på skærmen når jeg trykker alt+ prtScm-DysRq sker der intet
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. august 2020 - 08:07 #5
alt+printscrn tager et skærmklip og gemmer i "udklipsholder"  - åben feks paint og tryk ctrl+v - herefter kan det udskrives.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. august 2020 - 09:36 #6
Utklippsverktøy til WIN10 som finnes i Windows - under tilbehør er i bruk hver dag her faktisk meget anvendelig også.

Altanativ gå på søk skriv Ut så du har det – legg det på Desktop og snarvei ned på oppgavelinjen mer treng du ikke.

Oppskrift fikk av ErikHg bruk denne er helt enig et nyttig vektøy  –  jeg for min del (lagre det  som) på Desktop å da er det opp til deg hvor du vil ha det    eks Epost - lagre det et sted for senere bruk  –  skal du hjelpe noen eller treng hjelp selv  ta et bilde å bruk Ibb –  du kan prente ut også uten problemer – bare lidt trening er alt som skal til et eks her.      https://ibb.co/XFCtkkj

Det jeg savner er faktisk og kunne sette en pil hvis man vil markere noe ang computer hjelp der bruker jeg Word  jeg vet ikke hvor jeg finner annen løsning til dette bruk  -  prøv dette håper dette hjalp. Å jeg ikke har misforstått..
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2020 - 09:51 #7
Jeg bruger PicPick, som er en kraftig udvidelse til PrtScr. Den overtager PrtScr-tasten, og PrtSrc tager et billede af hele skærmen, men Alt+PrtScr tager det aktuelle vindue. Billedet åbner så i deres editor, og man kan beskære, tegne/skrive osv før det gemmes. Kan også klare scrollende vinduer, så hele siden kommer med.
Skal det være rediger-bart (tekst), så bruger jeg at udskrive siden til pdf i stedet.
Den gratis er alt nok - https://picpick.app/da/download/
Avatar billede 450025 Ekspert
06. august 2020 - 08:54 #8
Bare en opplysning angående bruk av Imgbb for og vise skjermdump - så vil jeg anbefale og bruke knappen SØK  den fungere fint      https://ibb.co/5L16Knq

Nye EDGE der går fint for visning.    Firefox klare også oppgaven.    Men Google Chrome er bare og glemme den fungere ikke. for meg.
Det er min opplevelse med Imgbb  -  jeg vil fortsette og bruke WIN10 sitt skjermklipp enkel og bruke også.
Avatar billede posten Ekspert
01. oktober 2020 - 19:04 #9
nu er hjemmesiden opdateret og det der kommer på print (ctrl + p) når man trykker på den gamle genvej
Avatar billede 450025 Ekspert
02. oktober 2020 - 06:21 #10
#9  posten Takk for dit svar men jeg tror du misforstod meg Skjermklipp
via Win 10 som poko1 bruker er helt ok om man må vise et bilde om man har et her
problem på computeren  eks her  imgbb    https://ibb.co/TvScrMR  det var den jeg mente.  Men det virker nå.