Avatar billede huddie Professor
06. august 2020 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Langsom oploading af side

Hej Eksperter,

Jeg har en side: https://gadgets4life.dk/musik/ (i sær denne)
der er lang tid om at loade.

Skyldes det at der er mange elementer på siden?
Eller er billederne for store? De ligger omkring 723 Kb, 464 Kb og 236 Kb i gennemsnit.
Når jeg søger på nogen af dem og der vises 5 - 10 varer, så kommer de dog hurtigt frem.

Jeg arbejder i Wordpress 5.4.2

Kan dette løses på en nem og billig måde?

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2020 - 12:53 #1
Hvis der er adgang til metrics på serveren, kunne det være en stor hjælp til at finde flaskehalsen.
Et gæt kun baseret på et kig på siden vill jeg ikke selv turde arbejde med.
Avatar billede huddie Professor
06. august 2020 - 12:55 #2
Hvad er metrics?

Samt hvad mener du med
"Et gæt kun baseret på et kig på siden vill jeg ikke selv turde arbejde med."?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2020 - 13:55 #3
Metrics kan f.eks. være logfiler eller måledata fra prober, der kan sættes op på server og site. Det kan vise, hvis en service "hænger", om database, filsystem, netværk, processor eller ram er belastet.

Jeg prøvede lige at køre den igennem Google Page Speed Insights:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=da&url=https%3A%2F%2Fgadgets4life.dk%2Fmusik%2F

Den støder faktisk på en "FAILED_DOCUMENT_REQUES", altså indhold der enten slet ikke leveres, eller er MEGET længe om at dukke op.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2020 - 13:58 #4
Hov!!!

Hele din side leverer jo som ét gigantisk katalog over albums, med billeder - det tager jo, meget naturligt, en evighed før den bliver færdig med at opbygge siden.

Den vil ubetinget have gavn af at blive opdelt i en god portion mindre sider, når den er så tung som her.
Avatar billede huddie Professor
06. august 2020 - 16:40 #5
To punkter:

1). Jeg tænkte at der måske er for meget på siden til et kan loade hurtigt nok, for henter den få billeder (5 - 10 stk.) under en søgning, så går det fint hurtigt.

2). Ang. "Den støder faktisk på en "FAILED_DOCUMENT_REQUES", altså indhold der enten slet ikke leveres, eller er MEGET længe om at dukke op."
Kan man på nogen måde se hvilket element der er i "klemme"? Så jeg kan rette det eller fjerne det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. august 2020 - 07:53 #6
Du kan ikke direkte se det med det værktøj, da det jo netop ikke kan se, hvad der IKKE bliver leveret; det konstaterer bare, at siden ikke kan hentes i sin helhed.

Som du selv er inde på, så blivet helt umuligt at se meget længere ned i siden end et enkelt skærmbillede, da der konstant loades nye elementer.
Jeg vil også umiddelbart forvente at det lægger en uhensigtsmæssig load på wenserveren. Databasen skal nok klare sig, da det ikke ser ud til at være dynger af simultane (og måske komplekse) kald, men blot noget billede og tilhørende tekst.
Avatar billede Victor Thomsen Praktikant
20. august 2020 - 13:07 #7
Hej Huddie

Har du prøvet at køre en speedtest af dine hjemmesider på: https://tools.pingdom.com/

Jeg kan se at gadgets4life siden er meget tung på 9,0 MB - og en loadspeed på hele 23 sekunder (Skal gerne ned på under 2 ser.)

Jeg kan se at meget af fyldet kommer fra billeder (3,1 MB), CSS (2,4 MB) og HTML (2,3 MB)

Der findes en række plugins som kan autocache både billeder og CSS så det forhåbentligt giver et godt boost i loadhastigheden.

Hvis du vil have hjælp til at få installeret disse plugins på hjemmesider eller blot finde de rigtige, så kan du bare skrive til mig via: https://caseo.dk

Håber det kan hjælpe dig!
- Victor fra Caseo
Avatar billede huddie Professor
30. august 2020 - 20:56 #8
Jeg er i skrivende stund ved at dele de mange musik ting op under genre. Så det burde løse sig over tid når jeg når langt nok ned i filerne/billederne.
- håber jeg.
Avatar billede Lasse Praktikant
10. november 2020 - 12:53 #9
Hej,

Fandt du svar på dit problem?

Vi arbejder også på at optimere loadtiden på vores side (https://teamren.dk), så jeg hører meget gerne, hvordan du løste problemet.

Vh
Lasse