Avatar billede Tjeko Praktikant
07. august 2020 - 21:10 Der er 6 kommentarer

Hvad skal jeg opgradere?

Hej :P

Pt kører jeg med det her setup og ville høre, hvad i vil mene jeg skulle opgradere i den :)
Specs:
Motherboard: Asus Z97 MAXIMUS VII RANGER
Grafikkort: Geforce RTX 2060 Super
Cpu: I7-4790k
Ram: 32 Gb DDR3 1600mhz
Psu: Corsair 750w
Avatar billede milter Ekspert
07. august 2020 - 21:39 #1
Opgradering for at opnå hvad? Gamer du professionelt, eller ...?

Umiddelbart er bundkortet og dine RAM (DDR3) de ældste dele, men det er ikke ensbetydende med, at du ikke med en fornuftig CPU (som din) eller et godt grafikkort (som dit) kan få noget fornuftigt ud af systemet.

Med det bundkort og de RAM er der ikke nogen fornuft i at opgradere noget. Jeg vil sige det på denne måde: Der skal en helt ny maskine til, og du kan kun bringe grafikkortet med over i den. PSU'en kunne måske genbruges, men jeg vil ikke anbefale det, medmindre den er under 3 år gammel.
Avatar billede Tjeko Praktikant
07. august 2020 - 21:42 #2
Føler ikke at den yder alt det den kan, når jeg f.eks. spiller cod og ligende spil, kan nye ram og bundkort være løsningen på det?
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2020 - 22:50 #3
Nej.

Men præcis hvilke spil snakker vi om, og hvordan oplever du at du ikke får det ud af dem du vil?
Avatar billede Tjeko Praktikant
07. august 2020 - 23:23 #4
Nu spiller jeg meget Cod MW her for tiden, når jeg spiller warzone, så er ligger den lige omkring 100 fps, men har set folk med nogenlunde samme setup, som trækker omkring 160 fps. Det er det jeg undre mig over
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. august 2020 - 00:39 #5
Hej Tjeko!

Hvis du har oplevet andre med samme setup, som kører spillet bedre, så er det ikke hardwaren der er problemet. (Jo, selvfølgelig hvis en enhed er ved at stå af, som f.eks. harddisken/ssd'en.)

Udfra din info, så....

-Kør diskskanning med repair på alle dine diske.
-Fjern unødvendige programmer, der starter med windows.
-Tjek problmer med internetforbindelsen . (Går ud fra at du spiller Call of Duty
online)

Alt ovenstående kan påvirke gameplay, men 100 fps er da ikke ringe...(?)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. august 2020 - 09:34 #6
Angående FPS så kan det være at skærmopløsning og grafikindstillingerne i spillene gør forskellen og ikke hardwaren som sådan.