Avatar billede EIH Praktikant
11. august 2020 - 11:57 Der er 2 kommentarer

Problemer med installation på mac fra '15

Jeg har lige købt officepakken Mircrosoft 365 Family. Da jeg skulle installere den på min computer fik jeg at vide, jeg skulle have Mac Os version 10.13.0. Jeg har i øjeblikket OS X  10.11.16.

Jeg prøvede så at opdatere mit system, men fik at vide at der ikke var nogle nye updates tilgængelig. Jeg tænker, at det måske kan skyldes min computer er for gammel? Jeg har en Macbook Pro Retina, primo 2015, hvilket på den anden side ikke er helt vildt gammel i min verden, men det er den eneste forklaring, jeg kan finde på at der ikke er nogle systemopdatering tilgængelig (måske der er nogle, der er klogere på det emne herinde?).

Så jeg håber at der er nogle, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: hvordan kan jeg installere officepakken på min computer? Det må da være muligt på en computer fra 2015...
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. august 2020 - 13:17 #1
Det er ikke noget nyt at software stiller krav til det miljø/hardware som det skal køre på.
Det er altid en god ide at undersøge dette på forhånd fremfor blot at forudsætte at det vil fungere.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. august 2020 - 13:21 #2
Umiddelbart ud fra nedenstående link. så bør din computer fint understøtte 10.13.xx

https://eshop.macsales.com/guides/Mac_OS_X_Compatibility

Forsøger du at opgradere fra app shoppen?