Avatar billede encorez Juniormester
12. august 2020 - 13:15 Der er 4 kommentarer

Indlæse information fra fra hjemme som er skjult

Hej

Jeg vil gerne kunne udtrække information fra en hjemmeside, som jeg kan se på skærmen, men når jeg kigger i kildekoden, så er det der ikke. Det er skjult på en eller anden måde.
Når jeg bruger Googles "undersøg" funktion til at kigge nærmere på kildekoden, så er informationen der.

Er der en mulighed i PHP for at udtrække data som ikke umiddelbart er angivet i kildekoden?
Jeg har prøvet med CURL.

Se forskellen på eksemplet herunder.
Forskellen er et ekstra "grade="C"" og "C" i googles unders'g funktion.

<div class="overview-section coverage">
            <div class="flex">
                <h3>Coverage</h3>
                <div class="grade"></div>
            </div>

Men der er mere data i Googles "undersøg" funktion, nemlig:
<div class="overview-section coverage">
            <div class="flex">
                <h3>Coverage</h3>
                <div class="grade" grade="C">C</div>
            </div>

På forhånd mange tak
Og hvis det kræver noget ekstra moduler/objekter andet installeret, så må I meget gerne give en super kort hjælp hvordan man gør det.

På forhånd mange tak
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. august 2020 - 15:31 #1
Du kunne også via javascript loop alle elementer igennem med class="grade" og tag innerHTML fra hver og ligge i en samlet streng. Det vil også giv forskellen "C".
Eller har jeg forstået dit problematik forkert?
Avatar billede encorez Juniormester
12. august 2020 - 16:09 #2
Hej
Jeg er ikke sikker om det giver en forskel.
Inden jeg looper koden igennem skal jeg jo have fat i koden ikke sandt, og uanset om jeg bruger file_get_contents eller curl, så er koden "grade="C"" ikke i koden jeg får hentet. Men grade="C" er der hvis jeg finder frem til elementet i googles undersøg funktion via F12, hvis det giver mening.

Så det er som om "grade="C""-koden er skjult på en måde.
Avatar billede acore Ekspert
17. august 2020 - 09:07 #3
Kan du dele et link, så vi selv kan undersøge det?
Avatar billede encorez Juniormester
17. august 2020 - 09:28 #4
Ja, her kommer et eksempel:
https://pvpoke.com/team-builder/all/1500/azumarill-m-0-2-1

Hvis du ser på siden nede ved "Coverage", så står der "F" ude til højre.
Men det "F" står ikke i source code. Der står dette
<h3>Coverage</h3>
<div class="grade"></div>

Men i google chromes F12-funktion kan man grave sig frem til dette
<div class="grade" grade="F">F</div>

Håber dette giver mening