Avatar billede tobberjas Seniormester
17. august 2020 - 20:22 Der er 10 kommentarer

FaceTime

hej.
Jeg har sat min Mac til at kunne besvare og ringe op fra min telefon.
I den forbindelse oplever jeg, at de personer som jeg snakker med ryger ud og kommer tilbage igen nogle sekunder efter.
Er der nogle andre, som har prøvet det, og måske kan komme med en løsning?
Køre nyeste Mac Book Pro med nyeste opdatering.
Jeg køre kabel forbindelse.
Jeg har Iphone XR med nyeste opdatering.
På forhånd tak.
Mvh.
Tobberjas.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2020 - 16:44 #1
tilsvarende på pc kører via Bluetooth - så prøv at lukke så mange bt-enheder fra som muligt, og se, om forbindelsen bliver mere stabil. Hvis fx dit headset fra mac til dig også er bt, så har du dobbelt mas med forbindelsen.
Avatar billede tobberjas Seniormester
18. august 2020 - 16:54 #2
@claes57 jeg har slet ikke min Mac tilsluttet BT, så det giver ikke rigtig mening.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2020 - 17:09 #3
så er der kun wifi fra iphone til router, der kan klumpe i det.
Jeg har dog selv apple-tv og ipad, og de har lavet deres eget lan - en ssid direct-xx (xx skifter ofte) som ligger på samme kanal som mit wifi - skifter jeg kanal, så følger direct-xx efter kort tid efter - så hvis apple bruger samme trick hos dig, så tjek lige om der ligger en ssid direct-xx, det er så en intern fejl hos dem.
Avatar billede tobberjas Seniormester
18. august 2020 - 17:28 #4
Det ved jeg ikke, hvordan jeg tjekker.
Alle mine enheder er på samme wifi.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2020 - 18:44 #5
iphone, indstillinger, wi-fi - se på listen over netværk.
Er der en, der hedder DIRECT-xx så er det nok dit apple, der bruger den forbindelse.
Avatar billede tobberjas Seniormester
18. august 2020 - 18:53 #6
Det er der ikke noget, som hedder.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2020 - 19:08 #7
hvis der ikke er et lokalt apple-wifi, og du ikke har bt aktiveret, så er det kun forbindelsen fra iphone wifi til din router, der halter.
Avatar billede tobberjas Seniormester
18. august 2020 - 19:36 #8
Ja, det må det være.
Jeg har ellers 200-200, så det burde jo fungere fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2020 - 20:02 #9
Du har tjekket, at iPhone ikke modtager sms/besked/mail på samme tid? Ellers er jeg tom for ting at søge på.
Avatar billede tobberjas Seniormester
18. august 2020 - 20:36 #10
Jeg har ikke oplevet det i nu.