Avatar billede Shamanji Juniormester
19. august 2020 - 17:28 Der er 6 kommentarer

lav fiber hastighed

Hej jeg har et træls problem med mit fiber eller rette det er min pc der driller.

Jeg havde coax 300/50mbit ved stofa og har nu fået 1000/1000.

Men min hastighed på min pc er er svingene 500 - 900 download 300 550 upload.

Min kærestes pc kører noget bedre 925-950 download og 925-950 upload så noget siger mig det ikke er forbindelsen der er problemet.

Her er mit system :

Amd Threadripper 3960x
Cooler Master MASTERLIQUID ML360 RGB TR4 EDITION WITH RGB CONTROLLER
Asrock Trx40 Creator
32GB G-Skill 3800Mhz Cl 14-16-16-36
Super flower leadex platium 2000w
2x Zotac 980ti !i know old"
1x samsung 950 pro 512Gb nvme ssd
1x 2tb 850 evo 2Tb
7x seagate 4tb
Mad cats Keybord
Reddragon mouse 24000dpi

jeg har upgraderet firmware og driver til det nyeste på prodcentens hjemmeside ikke asrocks.

Netkortet jeg bruger er et Aquantia Aqtion 10g "Acq107"

En ven ude i på mit arbejse siger det kan være at der er en masse conflikter i drivere at windows måske skal geninstalleres eller det måske er et defekt netkort.

Men når jeg genstarter windows til safe mode kører min fint igen 925-950 download og 925-950 upload så ved ikke om det er defekt men i safe mode inlæses heller ikke protokoller og driver til at andet.

Je har haft den til at lave nogle fine resultater i speedtest på 925-950 download og 925-950 upload ved at disable nogle protocoller og afslut  programmer i taskmanager, men så snart jeg genstarter er jeg tilbage med en drilsk hastighed i speedtest.

Har prøvet andre hastighestest og de giver samme problem.
Avatar billede Shamanji Juniormester
19. august 2020 - 17:30 #1
Skal lige siges min game coax forbindelse kørte super 320mbit down og 55-65 upload selv om jeg kun havde en 300/50mbit.

Havde til at starte med en 500/500 fiber da det lige kom op og køre og den kørte også fint.

Har også prøvet clear c-mos ugen held.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2020 - 19:30 #2
se på det software, du har kørende. En vpn, en add-bloker, viruskontrol osv skal alle omkring en server der tjekker dit indhold før du ser det. Prøv at skære ned på den del (sammenlign med kærestens pc).
Avatar billede Shamanji Juniormester
19. august 2020 - 19:47 #3
Har prøvet at deaktivere virus scanne mallware og har ingen add blocker vpn er ikke aktiveret men har også prøvet at afinstallere den genstarte pc også teste igen uden held.

Men synes du det lyder som et defekt netkort eller bare windows der drilller?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2020 - 20:08 #4
Ren Windows. Min pc er også langsommere på lan-målinger end telefon og iPad.
Avatar billede Shamanji Juniormester
19. august 2020 - 20:11 #5
ok vil jeg gøre :)
Avatar billede Shamanji Juniormester
15. november 2020 - 22:00 #6
Det vidste sig at være noget software der hedder Xfastlan fra Asrock, efter det blev afinstalleret kørte min pc som kærestenspc 930-950 download og 930-950 upload :)

Softwaren er lavet til at give lavere ping men det giver lavere down/up hastiheder.