Avatar billede Sandra_mandra Praktikant
20. august 2020 - 13:39 Der er 5 kommentarer

Valg af bærbar computer

Hej derude
I forbindelse med studievalg skal jeg have en ny bærbar computer. Jeg skal starte på software teknologi studiet og studiet anbefaler følgende:
512 SSD
8 Ram
I5 Core
Har dog overvejet at gå ned til 256 gb da jeg kun skal bruge den til studiet. Jeg leder efter:
- En forholdvis billig computer
- En der skal være let at have med rundt
- Den skal kun bruges til studie og ikke til sociale medier osv.

Jeg har set på følgende computere
- Lenovo idepad Flex 2 - in - 1
- Lenovo Yoga 640 eller 740
- Acer swift 3 eller 4
- Huawei Matebook 14
- HP spectre x360
- HP envy 13

Evt. nogen der har erfaring med disse computere eller andre som vil fungere?  Jeg er ret sent ude og skal have købt den snart

På forhånd tak
Sandra
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. august 2020 - 13:40 #1
Hvad er dit budget?
Avatar billede Sandra_mandra Praktikant
20. august 2020 - 13:42 #2
Alt fra 5000 til 8000
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. august 2020 - 13:52 #3
Personligt vil jeg gå efter en Lenovo Yoga 740.
Jeg synes dog at du skal være meget opmærksom på hvad du vælger af computer med hensyn til skærmen da jeg formoder du skal kode og læse meget på den.

Hvis ikke du allerede har været det, så gå i power og elgiganten og se dem i virkeligheden og forsøg at forholde dig til den fysiske oplevelse af dem.
Avatar billede Sandra_mandra Praktikant
20. august 2020 - 13:55 #4
Jaa det tænkte jeg også kunne være en god ide. Er der en særlig grund til du nettop vælger Yoga 740? Mange tak for svar!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2020 - 14:10 #5
mit bud ville være denne!
https://www.dustinhome.dk/product/5011168924/ideapad-s540
Grund
Diskret grafik processor