Avatar billede Niels Henrik Novice
21. august 2020 - 18:12 Der er 7 kommentarer

ASUS Mini PC PN62

Jeg har prøvet tilslutte mine 2 skærme til denne PC.

Har opdateret diverse drivers, jeg har teste at alle kabler fungere perfekt ved at prøve hvert kabel til begge skærme og det virker, men problemet opstår når jeg skal tilslutte begge skærme.
Iflg ASUS burde der ikke være problemer og den shop jeg har købt PC fra virker handlingslammet, så nu prøver jeg igen her for at se om der skulle være et geni ud over det sædvanlige.
Rigtig god weekend

Jeg har flg kabler til rådighed

HDMI til HDMI
DISPLAY til HDMI
DISPLAY til VGA
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2020 - 18:23 #1
Har du trykket på Windowstasten plus P og valgt en af indstillingerne?
https://ibb.co/9Z3RnQK
Avatar billede Niels Henrik Novice
21. august 2020 - 18:42 #2
Ja det er forsøgt, jeg tror simpelthen der er noget galt med hardware... kunne være jeg havde overset et eller andet
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2020 - 19:00 #3
Prøv at trykke på Windowstasten plus X vælg Enhedshåndtering
Se om der mangler drivere. så hent dem her!
https://www.asus.com/Mini-PCs/Mini-PC-PN62/HelpDeskDownload/ Vælg
Driver & Tools Eksemplet her er Intel
https://ibb.co/sV6JXKj
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. august 2020 - 07:03 #4
Check lige om der i bios er en indstilling for flere skærme som du skal have aktiveret !
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2020 - 10:09 #5
dansk manual side 22:
du kan ikke bruge det, de kalder 'den konfigurerbare port' som er det nederste stik.
2 skærme er via hdmi og usb 3.2 Gen1 Type-C / displayport-kombinationsporten.
dvs hdmi-stikket, og usb stikket lige ved siden af.
Avatar billede Niels Henrik Novice
22. august 2020 - 10:50 #6
Har jeg forstået det korrekt at jeg bruger HDMI udgang til den ene skærm og USB-c til den anden ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2020 - 11:19 #7
yep - den usb-c er en kombi inkl displayport - se evt manualen på nettet