Avatar billede Finn Troelsen Novice
23. august 2020 - 21:50 Der er 5 kommentarer

Strømforsyning.

Hej.
Batteriet er fladt, sætter oplader i den, den prøver på at starte op
I 5 sek og dør så igen.,
Prøver at tænde Computer uden batteri, lykkedes ikke.
Mærke Lenovo t 430.
På forhånd tak.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. august 2020 - 22:07 #1
Hvad er dit spørgsmål?
Vil du have bekræftet, at det formentlig er din strømforsyning, som er stået af?
Det kunne det jo tyde på. Har du prøvet at måle på den, om den giver noget strøm?
Avatar billede Finn Troelsen Novice
23. august 2020 - 22:23 #2
Ja tak vil gerne ha svar på om det er batteri
eller strømkabel der er defekt.
Skulle jeg ik kunne tænde Computer uden batteri
men tilsluttet strøm.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. august 2020 - 22:54 #3
Jo, man kan godt tænde en pc selv om batteriet er taget fra. Jeg har ihvertfald ikke oplevet andet på de efterhånden mange pc.er som har været forbi min hånd. Det er ikke usædvanligt, at en strømforsyning står af. Har gennem årene set det adskillige gange. Kan også være kablet fra strømforsyning til pc som svigter, men de er jo normalt sat fast i strømforsyningen, så de ikke bare kan skiftes. Kun en enkelt  gang har jeg oplevet, at det var kablet fra stikkontakten og til strømforsyningen, som var defekt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. august 2020 - 23:06 #4
Prøv en anden strømforsyning - Volt skal passe - 19V er almindelig for mange mærker - mange lenovo har også et stik der er almindeligt for mange mærker.
Avatar billede Finn Troelsen Novice
25. august 2020 - 12:09 #5
Strømforsyning var defekt.
Tak for hjælpen.