Avatar billede JJensen Juniormester
27. august 2020 - 17:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Pris på Microsoft Office 2019 Professional Plus (PC)

Jeg skal til at købe Microsoft Office 2019 Professional Plus (PC).
Men undre mig over pris forskel.
168 kr her https://productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2019-professional-plus/#reviews

Og til 795 her https://www.officepakke.dk/collections/mest-solgt/products/microsoft-office-professional-2019-til-windows

Som jeg ser det samme produkt eller overser jeg noget ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. august 2020 - 18:13 #1
Du kan såmænd finde en produktnøgle endnu billigere - men de billige er som regel produktnøgler høstet på knap så lovlig vis.

Jeg har tidligere forsøgt at finde nærmere ud af, hvor de "billige" produktnøgler kommer fra, men om de er generet med et alternativt værktøj, eller om de kommer fra allerede købte og aktiverede produkter, eller en helt tredje vej, har jeg ikke kunne belyse. Men alene prisen bør få alarmklokkerne til at ringe, når nu Microsoft selv sælger dem pænt dyrt. Sekundært er det ofte at man ikke kan aktivere med produktnøglen online, men er nødt til at bruge den alternative metode med at ringe til Microsofts automatiske telefonaktivering. Det tyder i hvert fald på at nøglen har været brugt før.

Jeg har dog aldrig hørt om nogen der er kommet i fedtefadet for at købe en af de billige nøgler, så det må være op til din egen samvittighed, om du stoler på den lave pris... - jeg gør ikke.
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2020 - 18:28 #2
@ ole_madsen.

Jeg har selv flere gange forsøgt at finde hemmeligheden bag, hvordan meget billige produktnøgler, både til Microsoft og andre firmaer, tilsyneladende kan virke. Min interesse skyldes udelukkende nysgerrighed, for jeg har, hvad jeg har brug for og betalt "normal" pris for det hele :-)

Har du nogle søgeord, som kan lede mig i den rigtige retning?
Avatar billede Mikael Ekspert
27. august 2020 - 18:41 #3
Så vidt jeg ved, så er der tale om "genbrugslicenser"

Det giver sjældent problemer, og Microsoft acceptere dem i reglen som lovlige.
Avatar billede mort1 Ekspert
27. august 2020 - 19:43 #4
Det er "genbrugslicenser", vist især fra Tyskland, hvor der for nogle år siden faldt en dom på området, som gik Microsoft imod, og gjorde det lovligt at gensælge licenser, som ikke længere var i brug. Jeg mener dog, at jeg for nylig har læst om, at det på sigt ikke længere vil være tilladt at videresælge/gensælge licenser, men hvorvidt det gælder de omhandlede Microsoft licenser, eller nogle helt andre, husker jeg desværre ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2020 - 21:45 #5
mort1 har helt ret - og spøgen i det hele er, at ComputerWorld havde en kort artikel om emnet, da det var allermest hot, hvor Microsofts svar til det hele var, at de grundlæggende ikke selv kunne finde en måde at styre det på, og derfor er der da heller ikke sket en bønne mere.
Andre, f.eks. Adobe, er praktisk talt umulige at genbruge på den måde.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. august 2020 - 03:35 #6
#3 Skal vi ikke ha Gjenbruk i dag -  MS vet og ta seg godt betalt ikke si noe annet - jeg har 2 Word 2019 Pro fungere helt fint  - ser ikke noe som helst galt i det -

Word 2019  kunne godt vert Gratios fra MS men dem har så klart andre Varianter dyre også    (som må betales hver år. for avanserte Brukere.)
Og det koster det -    men klart der har Programmet mange flere valg for den Avangserte Bruker det trenger ikke jeg..

Ikke alle er født med Gullsko i dag  -  så til Trådstarter har du begrenset økonomi så kjøp den billige taper intet med dette. -  jeg er på ingen måte skuffet.

Feiler den en gang kjøp en ny da vel    prisen er ikke avskrekkende  -  du må tenke på deg selv og ikke på  MS -
Jeg kommer ikke i min Nettbank ved bruk av Nye EDGE .  Jeg bruker Firefox  og den kan. alt  -  Uten Problemer.
Lykke til.
Avatar billede JJensen Juniormester
29. august 2020 - 14:39 #7
Tak for de gode svar
Avatar billede milter Ekspert
29. august 2020 - 20:33 #8
Og jeg takker og undskylder spam :-)