Avatar billede Frederik Praktikant
27. august 2020 - 23:09 Der er 5 kommentarer

Vedr. BIOS

Hej Eksperten.

Jeg har købt en ASUS F571GT, men har et problem,
jeg kan ikke komme ud af BIOS.
Jeg har forsøgt forskellige indstillinger, er der nogle, der har haft samme oplevelse, som har en løsning hertil?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
28. august 2020 - 08:06 #1
Du kan ikke komme UD af bios.
Kan du beskrive lidt mere hvad du gør for at komme ud der ikke fungerer.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2020 - 11:19 #2
Er det Denne BIOS ?  Så prøv at sætte Optimized Defaults!
https://ibb.co/z2BYLF9
Hvis du trykker på ESC under opstart kan du så se HDD / SSD under muligheder
som First BOOT option ?
Avatar billede Frederik Praktikant
28. august 2020 - 13:15 #3
Det er denne BIOS:
https://i.ytimg.com/vi/TmVC-bXDidA/maxresdefault.jpg

Når jeg trykker på ESC under opstart, så kommer der udelukkende "ENTER SETUP"-muligheden frem.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. august 2020 - 14:05 #4
Tryk på F10 for gemmebios opsætning og starte windows -- se her : https://www.youtube.com/watch?v=19cEmdwzQbE
- og så ser det ud til du har (fået) installeret windows bootmanager  på begge harddiske :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2020 - 14:05 #5
Hvis du trykker på Default (F9)  Bør du komme til fabriks indstillinger,prøv så at genstarte og se om der er mulighed  for at boote op?
Du skal også koncentrere dig om Boot menu (F8) hvilket emne står som first Boot
Hvis du har ændret noget så din Harddisk kommer til at stå som Første mulighed så tryk på (F10) vælg Yes  se om du er kommet videre.