Avatar billede JensenHerning Novice
31. august 2020 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min mors pc gemmer ikke adgangskoder

Hej
Hver eneste gang min mor genstarter sin pc med Windows 10, så skal koderne indtastes på ny. Dvs. til Outlook, Microsoft og iCloud.
Det er selvom jeg trykker den skal gemme det i adgangslisten.

Nogen der har en ide om hvordan hvad der skal rettes til, så det ikke sker ?

På forhånd tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. august 2020 - 12:37 #1
Avatar billede JensenHerning Novice
31. august 2020 - 12:54 #2
Hej Erik

Desværre ikke det.
I Google Chrome har jeg også sat hendes gmail op til sync, men den vil også have password.

Så det er som om Windows 10 ikke vil gemme.
Min mor siger det kom efter en masse opdateringer.
Jeg har prøvet at rulle retur og opdatere igen, så jeg kunne se hvad der blev opdateret. Intet held med dette
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2020 - 14:38 #3
Kører hun på lokal konto, eller på microsoft-konto? Det er lettere med en microsoft-konto, der altid er på, og man logges på med windows start.
Avatar billede JensenHerning Novice
31. august 2020 - 14:53 #4
Ok tak Claus.
Hun har begge konti, men jeg logger ind med lokal konto.
Jeg kan prøve med Microsoft kontoen

Men har du oplevet det med koderne ikke gemmes ?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2020 - 15:14 #5
nej - jeg er enebruger af min pc og tablet, så de er sat til at huske alt. Tlf kan lettere tabes/forsvinde ude, så der er koder og krav om login overalt.
Avatar billede JensenHerning Novice
02. september 2020 - 12:43 #6
Det hjalp at oprette en ny bruger på pc
Tak for hjælpen