Avatar billede DTP Novice
02. september 2020 - 21:15 Der er 4 kommentarer

Active Directory dokumentation

Hej,

Er der nogen som kan være behjælpelige med en skabelon til AD dokumentation. Er i tvivl om hvordan jeg skal gribe så stor en opgave an.

På forhånd tak

MVH.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2020 - 23:04 #1
https://www.comparitech.com/net-admin/active-directory-documentation-tools/

Måske lidt inspiration. Det kan være lidt bøvl at skulle dokumentere et AD, specielt hvis man ikke selv har været med til at opbygge det fra starten. Har prøvet det et par gange!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. september 2020 - 09:14 #2
Jeg vil også sige, at det første, der skal afstemmes er detaljegraden!

Du kan finde værktøjer, der bogstavligt talt dumper indholdet i dit AD til videre forarbejdning, men det er sjældent at det giver mening.
Avatar billede DTP Novice
03. september 2020 - 09:30 #3
Tak for svar @e-jensen og @CRKrogh, jeg kunne dog godt være nysgerrig på jeres personlige erfaringer, hvordan har i selv dokumenteret AD ?

Hvis man nu ikke vil installere/downloade et stykke software eller script, findes der en excel/word skabelon derude et sted, som man bare udfylder manuelt ?

@e-jensen, god artikel, jeg dykker ned i den, og så må jeg forsøge mig med et par af værktøjerne, og håbe at der er et af dem som jeg finder brugbart til mit formål.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. september 2020 - 09:47 #4
Du slipper nok ikke for at scripte bare en lille smule.
Du kan finde mange eksempler på PowerShell-scripts til at dokumentere AD (spørg bare Google, der er bunker af gode vinkler på det), men første skridt er helt sikkert at finde ud af, hvad det helt præcist er, I ønsker at opnå - hvad der er brug for.